Inställd Nordvikresa

Fredagen den 5 juni

Åh, vad jag är besviken! Hästlastbilen jag skulle låna till Nordvik är trasig än och jag har ju ett vinterdäck på både bilen och transporten efter punkteringar. Dessutom har jag inga fler reservdäck överhuvudtaget till transporten och jag åker inte så långt utan. Jag hade ju till och med köpt en ny släpvagn denna veckan tillsammans med Robert och Lasse, som jag får plats med vagnen på och som är laglig att köra efter hästlastbilen. Jag hade så sett fram emot att få köra dresssyrprogrammet och få en bedömning. Tränade ju på det i Skule! Jag tror jag får en infarkt av besvikelse!

Har varit på promenad tilsammans med Robert och Astrid med mina hundar och Sune. Jag kastade stenar ut på lägdan som Sune jagade tills tungan hängde långt ur halsen. Elsa och Mimmi skulle aldrig få för sig att jaga bollar och liknande, medan Sune är som en missbrukare vad gäller sånt. Han får aldrig nog. Måste börja skärpa mig och ta ut honom på fler långpromenader. Han blev ju så rund efter kastreringen och blir ju knappast bättre av för lite motion. Karina, var är du?! Kom och hjälp mig rasta hundarna!! Det är ju roligare om man är fler.



Stackars Isa har fått ett fång anfall igen! Hon är skaplig idag, men det kan ju vara Metacamen som lindrar. AnnaPanna ska börja med betesreducerare på en av sin hästar och jag ska också införskaffa en sådan till henne. Vet inte hur jag annars ska kunna ha henne ute i hage igen. Tydligen är ju den varianten som Globus säljer bäst och Kings i Sundsvall är ju återförsäljare till dem, så jag ska kolla där.

Nu ska jag tröstäta chips i kväll (igen!) och se en ny film med Kim Basinger, som jag sett reklam för och som verkar bra. Ha en bra inledning på helgen!
                                                                                 

Kommentarer
Postat av: Karina

Jamen hör av dig, jag måste få en spark i arslet för att ta mig iväg. ;-)

2009-06-06 @ 09:07:55
Postat av: olina

Synd att det inte blev någon Nordviks resa:/

2009-06-07 @ 18:39:47
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Maria J

tråkigt att det inte blev någon Nordviksresa.



Kram

2009-06-07 @ 20:13:43
URL: http://miamariaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0