Snart julafton!

Onsdagen den 23 december

Nu börjar det dra i hop sig! I morgon smäller det! Fast jag misstänker att det blir samma antiklimax som vanligt! Jag har alltid orimliga förväntningar och på nåt vis så är plötsligt julen över. Men det är ju alltid mysigt att vara med familjen och jag blir så glad om julklapparna man köpt blir omtyckta. Jag älskar att köpa presenter och julklappar, mycket mer än att få faktiskt.

Jag och Ellen var till Sundsvall i måndags och vi hamnade i värsta snöovädret när vi åkte dit. Tagvis kunde man inte se bilen framför pga all snö och snörök och ute i Birsta körde bussar och lastbilar fast i rondeller och uppförsbackar hela tiden. Vi köpte en massa julklappar till våra familjer och hittade massor med billiga kanin/marsvinsburar på flera affärer, men vi lyckades låta bli att köpa några. Ellen och Olina har ju byggt jättefina burar på träslöjden i två våningar med plexiglas på framsidan, så det behövs inga fler. Min julklapp från Ellen blev att jag tog hål i öronen och mot förmodan gjorde det inte särskilt ont och redan efter en halvtimme kändes det ingenting. Tyvärr valde jag lite stora örhängen, så nu måste jag ha väldigt små örhängen i de gamla hålen annars får de inte plats.

Jag hoppas att det inte blir så kallt i julhelgen, så att alla åsnor, hästar och mulor kan vara ute. Åsnorna framför allt har varit inne mycket, eftersom de verkligen hatar kyla och mycket hellre är inne och myser. Jag skulle vilja bygga om på nåt vis så att det gick att dela av Ullas (grisens) box så att hon och Lakrits kunde dela box de nätter som det är riktigt kallt. Nu har Ulla en box. Lakrits en, Jack en och Penny, Daisy och Madicken måste dela box. Dessutom måste kaninerna flytta från sin box till en bur över natten och ni vet ju hur stor Mona-Lisa är, så de får det lite trångt. Åsnor har ju tack och lov till skillnad från hästarna inget emot att dela box och hötuss.

Jag har tyvärr inte hunnit rida en enda gång sedan jag fick julledigt både pga av vädret och allt man ska hinna med innan jul och det grämer mig väldigt eftersom jag vet att jag snart inte kan rida alls.

Nej, nu ska Astrid och jag slå in resten av julklapparna innan vi ska sova lunch!

Kommentarer
Postat av: olina

Emma, lite mer uppdatering va? :)

2009-12-28 @ 20:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0