Precisionskörningen i Timrå

Söndagen den 19 oktober var det tävling i precisionskörning i Timrå arrangerad av Västernorrlands Körsällskap. Jag hade sett fram emot den här tävlingen hur länge som helst och ville fara med både Stellmagg och Hubbe. Kruxet var ju bara att jag ville ha med mig Stellans nya vagn och den hänger man inte var som helst. Hubbes lilla rockard har jag transporterat många mil på biltaket, men den här gör du omöjligt detta med. Jag hade turen att få låna min grannes B- korts lastbil och sedan Robert läst igenom registreringsbeviset och sett att man fick köra en släpvagn med totalvikt 750 kilo på vanligt B körkort, så löste det sig. Dock fick jag tvinga Robert att ringa nästan alla han kände innan vi hittade någon som hade en sån lätt släpvagn. Lastningen av vagnarna gick inte helt problemfritt eftersom Stellans vagn var bredare än släpvagnen. Lösningen blev att ställa rockarden på snedden med skaklarna rätt upp och förankra med en massa spännband. Min stackars ängsliga far tog sig för huvudet och förkunnade att jag kunde säga adjö till mitt körkort om jag gav mig iväg med denna last. Men allt förlöpte väl och flickorna och jag kom fram till Timrå utan vare sig böter eller indraget körkort. Min stora förhoppning är att någon gång i framtiden få råd att köpa en liknande lastbil. Skaffar jag dessutom BE körkort så kan jag ju dra en hästtransport bakom. Så lätt allt skulle bli helt plötsligt!

Hubbe hade ju tjänstgjort på ponnyridning i 4 timmar på lördagen, vilket kanske inte var den allra bästa uppladdningen, men han kämpade väl och vi blev tvåa, slagen med endast en sekund. Stellan skötte sig också bra och blev trea, sex sekunder efter Hubbe. Det är jag supernöjd med, särskilt som det var första gången vi galopperade med den nya vagnen. Nu längtar jag till våren och nästa körsäsong. Måste jaga i gång Anna-Lena Ödmark att komma ut på tävlingar också. Hon som har en sån bra körhäst i Kosmos.




Kommentarer
Postat av: Anna Norbäck (Frun)

Grattis!!! Det är vad jag kallar storslam =D

Vi ska till Timrå till helgen och förhoppningsvis får vi avsluta den här "korta" säsongen med värdighet=P

2008-10-27 @ 10:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0