Mykoplasma lunginflammation

Tisdagen den 15 maj

Nu har det en hel månad sen mitt senaste inlägg och det beror helt och hållet på min bedrövliga infektion. Läkarna tror att jag har/har haft nåt som heter mykplasma lunginflammation och det har minsta sagt varit ett helvete. Det är 6 veckor sen jag blev sjuk och jag har så utmattad nu att jag inte gjort annat på dagarna än skickat ungarna på dagis och sovit tills de skulle hem igen. Men i helgen tyckte jag att det vände och jag känner att det går åt rätt håll nu! Tydligen kan denna bakterie ta upp till 7-8 veckor att läka ut vilket innebär att jag kan ha några veckor kvar, men jag HOPPAS på att bli bra fortare såklart. Feber, hosta och total utmattning i många veckor är de vanligaste symptomen och det är exakt vad jag har drabbats av! Nu har jag på läkarens order börjat äta allt som innehåller massor av kalorier för att fylla på min stackars kropp. Min mun har tagit stryk av all medicin och det känns som att jag skulle ha bränt tungan på något hett, den är jättekänslig, vilket innebär att allt smakar jättesalt, väldigt surt osv. Jag dricker enorma mängder mjölk i vanliga fall och det brukar ju ge lite beläggningar på tungan, men nu ser jag ut som nån photoshoppad reklambild. Finns inte en enda prick eller beläggning i munnen, varenda liten bakterie, god eller ond, är borta pga all jävla antibiotika ( TRE KURER) jag ätit! Men i fredags tog jag den allra sista antibiotikatabletten!

På torsdag är det dags för körtävling på Lindberga och jag SKA vara med! Bestmaggan och Stellan blir det som ska få följa med. Stellan skulle ha varit till tandläkaren för länge sen, men som ni förstår har jag varit tvungen att skjuta på det. Men nästa vecka ska försöka komma iväg och fixa tänderna på honom. Han har ju problem med foderinpackningar. Dessutom ska det bli intressant att se vad han väger. Han ser alldeles för tunn ut, men känns pigg och fin. Han får luzern nu för att hålla hullet, men jag tror jag måste öka dosen lite till.


Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt se några rader från dig igen! Nu får vi väl tro att det är på väg att ge sig va?! Lycka till på tävlingen och se verkligen till att inte ta ut dig!!

2012-05-16 @ 08:25:31
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0