Hästtänder

Onsdagen den 23 maj

Idag har vi varit till ATG kliniken med Stellmagg och Mork för att fixa deras tänder. Båda två har foderinpackningar, men Stellan har sämre tänder också. Nu blev jag rekommenderad att köpa en egen munstege för att kunna spola rent mellan tänderna själv. Så nu blir det till att investera lite. IGEN. Men det vore ju smidigt att kunna göra lite oftare hemma, så att det inte hinner packas in så mycket, vilket måste vara skönare för hästarna.
Här går vi i väntas tider! Kaninen Elsa träffade ju en pojke för en tid sedan och nu håller hon på att boa för fullt. Sen har vår lilla höna Pip plus en svart Brahma lagt sig tillsammans på en hel hög med ägg, så de två bor nu i fårhuset för att få vara i fred. Hoppas det går bra för alla, vore roligt med kaninungar och små kycklingar.
Jag har försökt få tag i kilingar, men det har visat sig svårt. Tivsjö Getgård, som jag köpte Stina och Marie ifrån säljer inga längre, men jag hittar kanske nåt annat ställe att köpa några.
Har köpt mig en pilbåge så att jag kan träna pilbågsskytte med Stellan. Galoppera, skjuta pilbåge och dessutom träffa är inte direkt det lättaste jag gjort, men det går bättre och bättre. Får hoppas att man inte skämmer ut sig i Kälen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0