Harmynt får

Torsdagen den 29 mars

Det tycks som att det blir färre och färre blogginlägg för mig! Det har till stor del att göra med att min bärbara dator inte fungerar och det blir liksom inte så mycket tid över till att smyga undan och sitta vid datorn på övervåningen. Det är väl i och för sig ett friskhetstecken att man inte sitter vid datorn så mycket!

Lakris och Ulla rök ihop häromdagen vilket resulterade i en rejält söndersliten läpp på den förstnämnda och ett kostsamt veterinärbesök. " Hörde jag rätt?", sa veterinären när hon ringde upp mig efter att ha lyssnat av mitt röstmeddelande." Var det ett får som behövde sys efter att ha varit i slagmål med en minigris? Vilken ovanlig uttryckning!" Ja, men så jävla bra att man kan glädja nån då! Nåja, hon var lika duktig som hon var trevlig och jag var överlycklig över att räkningen slutade under 2000 kronor. Hade faktiskt väntat mig mer! Lakris kommer dock som det verkar att bli harmynt i framtiden, men det är väl inte direkt nånting hon kommer att lida av.

Jag har i många år planerat att riva det gamla fårhuset i nedre hagen och åsnornas skruttiga skogsstall. Nu har jag ÄNTLIGEN tagit itu med att riva dem och köra bort resterna! Måste säga att det var riktigt roligt! Jag använde traktorn och körde helt enkelt över dem! Skönt att bli av med dem för framför allt skogsstallet, som var det första man såg när man körde på vägen, såg för jävlig ut. Åsnorna är kanske lite besvikna för de gillade den bättre än den nya ligghallen, men de vänjer sig nog.

Jag har ridit otroligt lite den senaste tiden och inte lär jag hinna så mycket framöver eftersom jag har makalöst mycket hästskit som måste mockas bort från betet. Det var verkligen inte lyckat att ha hästar där så länge i fjol. Det blev ganska söndertrampat och som sagt en massa skit. Men stalltjejerna har ju påsklov snart och de ska väl ha nåt vettigt att göra då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0