Mitten på mars

Onsdagen den 14 mars

Redan mitten på mars och det är så underbart att våren är här! Synd bara att sommaren kommer att komma och försvinna i samma fart! Snart sommartid och då blir genast dagarna längre också.

Lilla goa Sven-Ragnar har vandrat vidare till de evigt gröna ängarna! Han drabbades av en sjukdom som gjorde honom förlamad först i bakbenen och som sedan spred sig snabbt. Han kommer att bli mycket saknad på Stall Tirstas minizooresor, eftersom han alltid varit mycket populär och barnen alltid ville ha honom med.

Jack har fått en giganstisk hålvägg på en framhov. Ann-Sofie var hit och verkade honom idag och stoppade igen med lin och grankådssalva och jag hade sån tur att jag hade en easyboot som passade honom ganska bra. Nu får man hålla tummarna att det läker bra! Hon skulle även fixa en organisk mineralblandning som förhoppningsvis ska hjälpa honom att lägga på hullet ordentligt.

Jag längtar och planerar för långturer så fort det blir torrt ute i markerna. I år ska jag dra i gång BETYDLIGT tidigare än i fjol, senast maj.

Missade att betala skatten på lastbilen och det stod mig dyrt! Ellen och Olina lånade den för att åka på hoppträning och blev stoppade av polisen. Det kostade mig 1000 kronor! MYCKET onödigt!

Jag åkte på vinterkräksjuka häromhelgen och SÅ JÄVLA SJUK jag blev! Blev akut sjuk på jobbet och jag har jag ju 3,5 mil hem också vilket blev lite svettigt! Magsjukan jag hade tidigare i vintras var som en lättare förkylning i jämförelse. Jag spydde 7 timmar, sen fick jag hög feber och ledvärk i ett helt dygn till. Robert åkte dit två dagar efter, men han var på benen inom ett dygn.  Tack och lov så klarade barnen sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0