Kvinnlig?

Torsdagen den 2 februari

Något som kan reta gallfeber på mig är när folk som blir imponerad av nåt jag gör, jämför mig med män och säger att jag är som den värsta karln! WHAT!!? Har aldrig hört någon säga att en man är som en kvinna i syfte att ge en komplimang, snarare då för att retas att de är som en kärring! Är jag duktig på nåt så vill jag INTE bli jämförd med en man. Jag är en skicklig och företagsam kvinna, PUNKT! Och kom inte med nåt skitsnack om att jag är okvinnlig heller! Jag ÄLSKAR att visa upp mina valkiga händer, så det så! :)

Idag kom en ny häst till gården. Det är en islandshästvalack på 17 år som heter Sögu. Han ska stå uppstallad hos oss några månader. Sögu visade sig vara en cool kille som flyttade in utan att göra nåt väsen av sig och Stellan accepterade honom nästan direkt. Skönt med lugna hästar!

Robert och jag firade 22 år tillsammans igår. Eller firade, vi somnade i varsitt soffhörn samtidigt som våra febriga ungar. Vi vaknade lagom till att se Criminal Minds och CSI NY innan vi kröp till sängs. Men vi drar nog till Åre nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0