Supernaturalpremiär

Söndagen den 13 mars

Vi har tillbringat större delen av dagen på Torpsjön med mina systrar och deras familjer plus min bror. Vi fick tyvärr inte lika bra väder som igår, men vi lade beslag på vindskyddet vid Viknäset, så vi höll elden igång och kunde sitta lite i lä. Väl hemkommen sov Astrid och jag i över två timmar, så hon lär nog vara uppe ett tag i kväll! Dumt nog la vi oss oduschade så nu stinker det rök av sängkläderna.

Igår kom jag ut på en minitur på Stellmagg. Jag har ju inte provat Stocksaddlen jag köpte på tradera eftersom det inte följde med nån sadelgjord, men så insåg jag att jag kunde prova med gjorden från Astrids rosa stockksaddle. Jag måste säga att jag blev glatt överraskad! Den var faktiskt riktigt skön och låg bra på Stellmagg. Tror att den blir bra på riddarspelen i och med att det är rejäla knästöd. Synd bara att den är brun, det skulle ha varit mycket snyggare med en svart till vår svarta riddarklädsel och det läckra tränset jag köpte  ifjol.

Mork är aningen bättre, men fången verkar ha tagit hårt på honom. Hubbe har varit sällskap åt honom i ett par dagar, men idag fick han nog och rymde ur sjukhagen, så han går med åsnorna igen. Ia som var Morks sällskap tidigare i veckan ledsnade även hon och drog till sina hästpolare i nedre hagen härom dagen.

På onsdag får jag besök av en konsult från ALMI som ska prata med mig om min hästtäckesuppfinning. Återstår att se om han tycker det verkar intressant!

I fredagsnatt var det säsongspremiär för Supernatural. Det var dubbelavsnitt och det första började 00.15. Här har man gått och längtat i månader, men tror ni jag höll mig vaken!? Herregud! Det är som en förbannelse av nåt slag! Tack och lov så hade programmerat inspelning och kunde se i går i stället.

I morgon fyller pappa 76 år. Grattis!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Det var nog ingen som förväntade sig att du skulle hålla dig vaken heller ;)

2011-03-13 @ 21:18:56
URL: http://ellenkarusellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0