Åskan slog ner

Tisdagen den 21 juni

Åskan slog ner här förra veckan, så vi är utan utan dator tyvärr. Lånar Roberts bärbara lite då och då, men den är blockad för Facebook bla! Otroligt!

Jag har ÄNTLIGEN köpt mig en hästlastbil! Hittade en lastbil för B-kort med dubbelhytt på Blocket, som hade trasig motor. Min väninnas man som är mekaniker lagade den på endast två timmar och nu går den som en kula! Nåja, den tar oss dit det är tänkt i alla fall och hästarna verkar tycka om att åka i den. Vi har använt den nästan varje dag sen jag fick hem den och jag har NÄSTAN lärt mig att hitta rätt växlar. Lite lurigt då det är en krånglig rattväxel.

Vi tränar för fullt inför riddarspelen i Kälen och jag har investerat i en riktig riddarhjälm som jag monterat innanmätet från en inlineshjälm i. Känns lite nervöst i år då vi är så få riddare den här gången, men det blir nog bra! Vi har alla sytt nya fina kläder till såväl oss själva som hästarna. Nu hoppas vi bara på hyfsat väder!

Ellen gör sitt feriejobb genom kommunen hos mig och vi håller på att måla om kalka om i stallet. Tänk vad lite nya brädor i kombination med lite färg kan göra skillnad. Det blir jättefint!

Jag kommer att anordna några långritter i sommar. Jag har varit ute och rekognoserat lite i skogarna och hittat några fina slingor på ca 3 mil. Först ut att prova på blir Anna från Bollnäs och hennes väninna Lena. Har övertalat Robert att möta upp oss vid lunch med älgkebab i pitabröd. Blir finfint!

I morgon drar jag till Matfors med Ellen och Olina för hopptävling. Jag hoppas på lite bättre resultat än helgens bedrövelse i Bräcke! Skämt åsido, Garlic hade ju aldrig varit på tävling förut och för Ellen och Epson gick det ju bra i ena klassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0