Somliga straffar Gud direkt!

Söndagen den 9 januari

Inledde dagen med att sova ganska länge och jag fick lite dåligt samvete eftersom alla åsnorna och Hubbe stod inne i natt. Jag hade i och för sig föresatt mig att bara slappa mest hela dagen sånär som ett besök hos syrran eftersom hennes son fyller år, och efter att djuren fått de nödvändigaste behoven fyllda. Dessutom hade jag ju igår storstädat ligghallar och stallet och fyllt på med mängder av ny spån. Men ACK vad jag bedrog mig! Jag är ju så långt ifrån religiös man kan komma och skäms faktiskt över att jag konfirmerat mig med avsikt att få presenter och inte för att bekräfta nån tro på Gud eller liknande. MEN, fan vet om inte det finns nån där uppe som kikade ner över kanten och ansåg att jag behövde tuktas lite för mitt ändlösa gnäll över julens alla bekymmer, när jag egentligen borde vara tacksam för mina fina dagar med familjen! För när jag skamligt sent kom ner till stallet och öpnnade dörren möttes jag av gastkramande åsneskrik och ett vattenfyllt stallgolv. Översvämning! IGEN! Och jag säger som förra gången; tack gode Gud (eller var det kanske hans fel!?) att det var nästan 0 gradigt ute och inte -25 som morgonen före. Det var bara till att släppa ut djuren och ringa runt till mitt "stallfolk" (som förstås låg i djup koma så här sista morgonen på lovet!).
Nåja, ingen kom till skada och det är förbaskat rent och fint i stallet. Men nu måste kranen göras Hubbesäker, så jag slipper det här igen!

Jag har faktiskt varit ute och åkt släde några gånger och tog mig hem utan att behöva använda traktorn som den gången Olina och jag var ute på tur. På nyårsaftonen bjöd jag två bekanta på en slädtur med Bestmaggan. Elin följde med ridandes på Mork. Dessutom fick vi sällskap av getterna som kom galopperande efter, eftersom vi glömde stänga in dem, så de fick helt sonika åka med i släden de också. Marie låg lugnt och fint i knäet på Anita medan Stina försökte begå självmord genom att kasta sig ur släden över framplåten mot Bestmaggans bakben.

I morgon börjar vardags lunket igen med jobb för Robert och vanlig mammaledighet för mig. Spån måste jag fara och hämta också, eftersom jag ju gjort av med hela släpvagnen! Sen skulle jag vara i behov av lite viktnedgång för snart får jag nog ta fram mina gamla mammakläder. Herregud, vad man slöar och snaskar över julhelgerna! Vi har faktiskt bokat resa till Holiday Club igen i slutet på månaden med Lena och Elin och Ullas barn. Det ska bli så skönt! Det kanske jag tar tillbaka när jag måste ta på mig baddräkten! :)

Min hemsida hittar ni om ni klickar på länken längre ner på sidan.


Kommentarer
Postat av: olina

haha, det där med djup koma, kan jag försäkra dig om att det var sanna ord. ibland funderar jag på vad jag håller på med när jag springer runt och letar ridkläder i all hast efter att du fått upp oss ur sängen, då jag nog är med sovande än vaken! :)

2011-01-09 @ 22:07:20
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0