Bärplockning och djur på rymmen

Måndagen den 22 augusti

Jaha, det var den sommaren! Fy, vad tidigt det börjar bli mörkt på kvällarna nu! Nog kunde väl sommaren få vara lite längre. Enda positiva är väl att man bege sig ut i bärskogen. Har fått till ynka 32 liter lingon hittills, men jag ska försöka bättra mig. Första gången på 14 år som jag plockat bär utan att Mimmi varit med och jag har varit nära att ropa på henne flera gånger då jag gått tillbaka till bilen. Saknar henne!

Nu har ju Elsa ÄNTLIGEN fått börja på dagis, så jag har betydligt mer tid nu än tidigare i sommar. Hennes inskolning har gått suveränt bra, tredje dagen idag och hon sover lunch där redan.

Det har varit fullt upp med härliga gårdbesökare och gulliga ungar de senaste veckorna. Jag har varit iväg på en del evenemang också och det är verkligen jätteskoj! Alla djur som varit inblandade har skött sig exemplariskt också och framförallt Penny, som varit med på ALLA ridturer, barnkalas mm. Vilken klippa! Vad skulle jag göra utan henne?! Hon är guld värd!

Lucifer som höll sig hyfsat på plats tidigare har nu fått husarrest i hundgården med Marie och Stina, eftersom han börjat rymma. Sven-Ragnar har också hamnat i onåd då han börjat ge sig på staketet kring stallbacken och böka sig igenom. Det ska vi råda bot på med en liten eltråd!
Gerds lamm har flyttat och det har verkligen gjort henne gott. De var ju så stora och diade henne fortfarande, vilket gjorde att hon inte lade på hullet så bra. Men nu är hon mycket finare.

Daisy har dragit rockard med mig för första gången och det gick jättebra. Vet inte om det är åsnor som är lättsamma djur eller om Daisy är enkel, men hon sköter sig så himla bra. Hoppas det går lika bra i fortsättningen också! Hon blir dessutom finare för varje dag. Tjusigaste åsnan jag sett!

Kommentarer
Postat av: carola/Thony

Men svenne fy på dig , nu lever du bra farligt och med livet som insats om du inte e snäll....det kan du hälsa han!!.. skönt med att inskolningen funkade för Elsa.. hoppas allt e bra med er o djuren annars.. hör av dig om de e nåt

kram carola

2011-08-23 @ 13:50:11
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0