Tillbaka i sadeln!

Lördagen den 1maj

JAG HAR RIDIT IDAG! JAG HAR RIDIT IDAG! JAG HAR RIDIT IDAG! JAG HAR RIDIT IDAG!
Halleluja!
Visserligen bara nerifrån ridbanan och upp till stallet, men vilken känsla! Jag skrittade lite först, men sen blev det galopp uppför vägen. OJOJOJ! Underbart! Sitter här och flinar som ett fån för mig själv!

Jag är mycket piggare nu, men jag har varit bedrövligt utmattad efter mjölkstockningen. Har dessutom haft/har bihåls- och ögoninflammation, men det är som ingenting i förhållande. Fan, mina inlägg är mest som nån sjukhusjournal nu för tiden! Men jag hoppas att det blir bättre!

I morgon är det tävling på Lindberga och Astrid ska vara med på Penny i Clearrounden på 30 cm. Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli! Fast det blir nog mest skritt. Olina och Ellen hoppade 1.10 på ridbanan häromdagen då jag och Astrid var där med Penny och hon tyckte minsann att hon skulle få hoppa samma hinder!

Har börjat få räkningarna för Madickens och Jacks veterinärvård. Gode gud! 4000 blev min del av klinikkostnaden för Madicken plus att jag måste betala distriktsveterinärens räkning på 2000 innan jag får tillbaka nåt på den. Alltså 6000 har jag pungat ut med nu. Sen kostade Jacks DVs besök i torsdags 3000 kronor eftersom det var på kvällstid. Finemang! DV tog 540 kronor i restidsavgift för att åka från Ljungaverk (1mil!) plus 300 i bilavgift och en basvagift på 240. Jävla ocker! Helt absurt! Ändå känns det bättre att betala Jacks räkningar än Madickens, för han överlevde ju och finns kvar medan hon är borta. Det frisörbesök jag inbillat mig göra denna månad kan jag i alla fall glömma! Tur att jag har en uppsjö av kepsar! Har aldrig kännt så starkt som nu att jag måste sälja bort lite hästgrejor som jag inte använder. Har dessutom hittat en sadel på tradera som jag vill köpa till Astrid:

http://www.tradera.com/ROSA-Komplett-stocksadel-14-X-vid-bom-NYVARA-UTROP-1-KR--auktion_302358_111731824

Ska köpa några triss i morgon! Hoppet är det sista som överger en vet ni ju!

Kommentarer
Postat av: olina

jag ser verkligen fram emot att se Astrid ''hopptävla'' imorgon. :) Kul att du har ridit! :)

2010-05-01 @ 21:46:36
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0