Årets första helg

Söndagen den 3 januari.

Jaha, då har vi hunnit in några dagar på 2010! Vi bjöd som vi alltid brukar första helgen på året mina och Roberts syskon på hemlagad kinamat ; Pekingsoppa med räkchips, friterade nudlar med strimlad fläskfilé, friterad kyckling och räkor med ris och till efterrätt friterad banan med glass, sirap och kanel. Mums! Synd att jag inte kunde äta av allt!

Tidigare på lördagen så red Astrid en sväng på Penny och sedan körde vi ((Ellen, Elin och Astrid) henne med den lilla släden. Det var bitande kallt, men ändå mysigt och Astrid tyckte det var jättemysigt och hon tvärslocknade, när vi kom hem och hade fikat.

Idag medan Astrid umgicks med Robert som led av en lindrig baksmälla så hann tjejerna och jag med massor. Först så körde vi Madicken med lillsläden för första gången. Faktiskt första gången hon drog något över huvud taget och det gick jättebra. Duktig tjej! Sen tog vi fram en av de större slädarna och körde Bestmaggan med. För mysfaktorns skull satte vi på bjällerkransen och det var verkligen mysigt att köra över lägdarna i den perfekta snö som är nu. BM är verkligen en trevlig körhäst. Synd att vi hinner arbeta med henne så lite Sen fick Ellen och Olina träna på att verka BMs hovar lite. Efter det så sadlade vi på Jack och Daisy för lite ridträning. Daisy fick ha sitt nya fina träns och hon blev jättefin.  Ellen red Daisy och Olina red Jack och det gick OTROLIGT bra. Tjejerna red helt själva efter byvägen och lite på en lägde och de både travade och galopperade. Åh, vad jag blir sugen på att rida dem själv! Men nu har man ju fläskat på sig 8 kilo, så det får dröja ett tag tyvärr. Men det är ju bara bra om de är inridna och klara tills det är dags för mig att rida på dem!
Avslutningsvis åkte vi till Gissjö och hämtade hö. Måste säga att jag inte ens minns när vi hann med så här mycket på en dag sist! Känns härligt att göra kväll, när man åstadkommit så mycket. Inte behöver jag ta in några åsnor i kväll när det är så pass varmt heller. Toppen!

Vi har hyrt nyaste Wallander som vi ska försöka titta på utan att somna och så ska jag väl hinna med en rejäl genomtvagning i duschen. Robert rynkar på näsan bara jag kommer i närheten!

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Låter som en härlig dag!

2010-01-04 @ 11:06:36
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0