En vecka kvar

Fredagen den 17 december

Det tycks som att jag bara blir sämre och sämra på att uppdatera min blogg! Jösses, vad länge sen jag skrev!

Börjar väl med att beklaga mig över den bistra vintern. Alla åsnorna och Hubbe har stått inne mest varje natt, eftersom det har varit så kallt. Hubbe kunde gott och väl vara ute, men jag tycker det känns hemskt att lämna honom ensam i sin hage. I natt är alla inne eftersom det snöar så mycket.
Häromkvällen hade antagligen nån av de större djuren i stallet skadat lilla Max, vårt fantastiskt tama marsvin, som tillsammans med sina tre kompisar sprungit lös i stallet. Han låg halvt förlamad och kunde bara röra lite på bakbenen. Jag sprang storbölande med Max i famnen hem till Robert och bad honom avliva honom. Ett litet marsvin bara tänker ni kanske, men jag blir lika illa berörd av mina små djurs olyckor. Jag tycker det är väldigt typiskt att de djur man tycker bäst om ska råka ut för hemskheter. Max var dessutom Astrids favoritmarsvin.
För att göra saken värre så blev det näst gosigaste marsvinet överfallen och biten av min Jack Russell Elsa tidigare i kväll. Han verkade klara sig oskadd, eftersom han kunde röra sig som vanligt efteråt, men han såg samtidigt väldigt chockad ut. Hoppas han klarar sig!

Mork och Stellan har varit på rymmen flera nätter i rad och stökat till på mina grannars fågelbord. Usch, vad man får skämmas! De försöker hålla fint i sina trädgårdar och mina dårar bara förstör! Svårt med strömmen på staketet nu, eftersom det jordar så dåligt, men jag ska sätta en tråd till direkt från jorden på aggregatet. Det gjorde susen på Isa, när hon rymde som värst!

Julpyntandet har gått på halvfart här känns det som trots att det bara är en vecka kvar. Den riktiga julstämningen har inte riktigt infunnit sig än. Tror att jag ska klä granen några dagar före jul så kanske det känns mysigare. Jag har köpt en hel del julklappar, men har några kvar. Tänkte försöka komma iväg till Sundsvall i helgen.

Fick hem Astrids skolfoton häromdagen och faktiskt blev de inte alls så tokiga. Ni kommer väl ihåg hur hon hade målat sig grön kvällen före?

Den 4:e april ska jag börja jobba igen och jag går och gruvar mig. Hoppas vid Gud att jag får jobba på det arbetslag som jag önskat mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0