Slut på semestern

Måndagen den 7 september

Jaha, då var den semestern över! Dock blev det en lugn start, eftersom jag jobbade idag och sen är ledig två dagar. Jag sover alltid lite dåligt när jag har varit ledig. Har inga problem att somna eller så, men sen vaknar jag och kollar på klockan och sover inte särskilt djupt heller. Men efter första arbetsdagen sover jag som en stock igen! Jag har då i alla fall slöat ordentligt på semestern och sovit lika djupt (och länge!) som Astrid på lunchen. Härligt! Då får man ork att titta på gamla Criminal Minds och CSI avsnitt långt in på natten.

I onsdags åkte jag och tjejerna till Kramfors och lämnade tillbaka Ceasar. Han sprang rakt in i transporten, som han visste att han skulle få åka hem. För att följa sedvanlig tradition, så fick vi med oss en liten kamrat tillbaka! Det är en liten hermelinkanin som redan blivit kompis med Mona-Lisa. Marsvinen flyttar ju snart hem till Ellen och Olina över vintern, så då har de sällskap av varandra tänkte jag eller tänkte jag alls egentligen. Ja va fan, nu är den här i alla fall! Namnförslag mottages.

Jag var ut på en tur på Stellmagg med tjejerna igår och jädrar vad drag han hade under galoscherna! Vi hade inte riktigt tänkt rida fullt så fort, men det är snudd på omöjligt att hålla honom om han får "vittring" på galopprace. Jag satt bakåtlutad och drog i tyglarna, men han galopperade backe upp och backe ner innan han till slut saktade ner. Det är med skräckblandad förtjusning man avnjuter en sådan ridtur. Det är roligt att rida fort, men man vill ju helst vara den som bestämmer.

Astrid och jag har har huset för oss själva den här veckan eftersom Robert är på älgjakt. Jag måste erkänna att jag är ganska mörkrädd, när jag går ut med hundarna sista gången. Kan ju ha att göra med att jag sett en och annan skräckfilm!

Apropå skräckfilm, har ni sett Jonas Gardell på Norra Brunn göra parodi på just denna genren? Annars MÅSTE SES! Helt jävla jättebra!
http://www.youtube.com/watch?v=K2LhWyHwlrI

Kommentarer
Postat av: olina eriksson

Haha! Jonas Gardell var verkligen bra:D

2009-09-07 @ 22:15:33
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0