Höststädning kring stallet

Lördagen den 26 september

När jag startade min blogg så kunde jag väl aldrig tro att så många skulle läsa den med misstro och att den skulle leda till ren vånda för mig. Jag ville ju bara dela med mig av mitt liv till de vänner som jag inte hinner ha daglig kontakt med och kanske några andra. Nu känner jag att jag rent av fått fiender på grund av den och jag överväger faktiskt att skriva lösenordsskyddat i framtiden. Då kan jag se bättre vilka som håller koll på mig.

Idag har vi storstädat kring stallet och Robert och jag har äntligen kommit igång med att snickra upphängningen för den stora skjutporten till logen. Dessutom fick vi med traktorns hjälp bort de sista stora stenarna där den nya stallgången ska gjutas.

Ellen och Olina har städat friggeboden, så rådisarna kunde flytta in. Det börjar bli lite för kallt på nätterna för att ha dem i stallet. I morgon ska två av marsvinsbebisarna flytta till Bräcke, så då behöver Ellen bara ha 5 marsvin hemma. Olina har ju 6 stycken också.

Ulla har varit på rymmen jätttemycket den sista tiden, så hon har under stora protester fått vara i hundgården på dagarna och sova i lekstugan på nätterna, men i morgon ska jag låna åsnornas aggregat en stund. Då håller hon sig på plats sen.

På fredag kommer en familj för att provrida (och köra) Isa. De kommer ända från Umeå och om hon säljs dit så ska hon stå uppstallad på Hippologum. Det känns väldigt tryggt! Håll tummarna för att hon visar sig från sin allra bästa sida!

Nej, nu ska jag titta på Royal Pains! Jättebra serie, den måste ni se!


Kommentarer
Postat av: olina

hoppas hon visar sin bästa sida när dom ändå har åkt så långt:)

2009-09-27 @ 12:52:36
Postat av: olina

hoppas hon visar sin bästa sida när dom ändå har åkt så långt:)

2009-09-27 @ 12:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0