Precisionstävling

Tisdagen den 17 maj

I förrgår var det precisionstävling och bruksridning på Lindberga gård i Västernorrlands körsällskaps regi. Vi åkte ner med fem hästar och en åsna. Jag var tvungen att köra tre vändor på morgonen för att få ner alla hästarna och Penny. Jag körde Stellmagg, Hubbe och Penny och Elin körde Isa och Eira. Vi hade kört ner båda vagnarna tidigare i veckan och för en gångs skull tränat också. Jag startade Stellan som nummer två i startfältet och han gick jättefint. Tyvärr rev vi en boll i omkörningen, men domaren såg tydligen inte det, så fast jag protesterade mot mig själv vid prisutdelningen så blev vi tvåa. Stellan vet precis att det är full gas som gäller i omkörningen och fattar galopp så lätt. Hubbe blev trea och klassen vanns av Isas förra ägare, som tävlade för allra första gången.  Hubbe brukar aldrig krångla i körningen, men vid sista portarna i omkörningen vände han mot utgången och ville inte gå fram.  Vi förlorade många sekunder på det, men det är mitt fel då han har inte bästa konditionen just nu och banan var väldigt tung på ena halvan. Jag försöker ju hålla mig till regelverket och har groom med i vagnen även till Hubbe, men fan vet om inte jag ska strunta i det då flera andra ekipage struntar i det. Det blir ju dubbelt så tungt med groom. Penny startade sist och travade faktiskt en hel del, men vid sista porten som låg bort från utgången fick hon nog och drog i handbromsen. Jag fick helt enkelt leda henne i mål. Hade ju tränat väldigt lite med henne, eftersom hon har varit halt, så jag tog henne med bara för att vi ändå hade en plats i transporten och hon kan behöva träna på att åka ifrån kompisarna lite. Elin körde både Eira och Isa väldigt bra (dubbelnolla) och blev sjua och nia. Det var jättekul att få komma ut och tävla och träffa likasinnade och nu laddar jag inför träningslägret till helgen. Nästa tävling blir i Nordvik den sjätte juni.
                                       

    

I bruksridningen red Olina Hubbe och de vann, trots att de hade en del problem med att backa i vinkel. Stellan och jag blev tvåa och vi hade också bara straffpoäng på backningen. När dagen var över var vi mer än nöjda och klockan var fem innan jag kört hem allihop.
                            

I morgon ska jag, Olina och Ellen ner till kliniken för vaccinering ( Bestmaggan och Afrodite) och slutmätning av  Afrodite. Håll tummarna allihop för att hon klarar C-ponnymått!

Idag när Daniel, Linnea och Astrid skulle rida på Hubbe klev han på min fot (hade bara Foppatofflor!) och den skiftar nu vackert i en blåröd nyans. I morgon har jag nog svårt att gå. Att jag aldrig kan lära mig att det är grova kängor som gäller vid all hästhantering! Åsnorna har varit otroligt högljudda idag och jag kunde först inte begripa varför. Sen insåg jag att de besvarade hemglassbilens truddelutt, som hörts hela dagen från Fränstahållet. När den slutligen kom på byvägen blev det ett fasligt trumpetande. Vet inte varför de reagerade så. De har de aldrig gjort förut.

Jag har semester hela denna vecka och har hunnit spendera lite mer tid med Astrid mot förra veckan då det var så himla mycket på schemat. Robert och jag ska bjuda mina syskon med familj på grillat på torsdag, så vi hoppas på bra väder. 

Någon som såg Supernatural i söndags? Nu fick Dean ligga! Med en ängel! Hur ska detta sluta?!

Kommentarer
Postat av: olina

gud vad lättade jag var att hon vart C! :D

2009-05-20 @ 18:30:22
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0