Fullbokat schema

Söndagen den 10 maj

Nu har det gått en hel vecka sedan jag skrev i min blogg sist. Skäms på mig! Men jag har (som vanligt!) haft vansinnigt mycket att göra.

På onsdagseftermiddagen åkte jag med Stellan till kliniken tillsammans med Carola, Olina och Ellen. Tack och lov behöver jag inte tillbaka dit förrän om ett år eller så. Nu verkar det som att hans tänder ser bra ut. Passade på att väga honom också och tyvärr har han gått ner mer och väger nu 516 kilo. Han är konditionsmässigt i bra form (gick fantastiskt fint på hoppningen i söndags) och är pigg och glad, men jag vill att han ska ha lite mer kött på benen. Jag ska öppna ut till betet om en vecka eller så och då kanske han svullar på sig lite.
Vi passade på att sticka till Birsta medan Stellan hämtade sig från sederingen och fast klockan var 18.27 när vi for i från kliniken han vi in på både Arken (köpte massor med smådjursfoder) och Hööks (köpte ett nytt vändbart schabrak) innan 19.00. Men då körde jag allt vad min gamla trotjänare förmådde och vi bokstavligen sprang inne i affärerna. Hann även med en runda inne på Willys där vi köpte massor av godis, läsk och chips. Det är ju så förbaskat billigt!

I går åkte jag och Robert till Bollnäs. Jag ville titta på körtävlingarna som gick där och han följde med för att hälsa på gamla vänner. Robert släppte av mig hos Anna och vi for sen in till ridskolan. Det var intressant att se hur maratonmomentet går till eftersom jag aldrig sett det "live" förut. Lite halvdåligt väder, eftersom det blåste som fasen, men jädrar vad jag blev bränd av solen. Höll på att klia sönder örsnibbar och kinder på kvällen. Anna och jag åkte sen till Dollar Store och jag shoppade massor av onödiga prylar och snask. Robert hämtade upp mig där och vi for sen på en blixtvisit till Per och Helen. De (hon!) hade skaffat fler hästar sen sist och jag tog ju såklart tillfället i akt att kika på dem. Sen körde Robert som en biltjuv hemåt, eftersom vi var lite sent ute för att hinna hämta Astrid hos Ulla och Tommy. Hon hade varit hos dem hela dagen, eftersom jag tyckte det skulle bli för jobbigt för henne att flänga runt med oss. Hon hade ju dessutom feber på morgonen. Vi hann i alla fall hem i skaplig tid, men jag blev väldigt åksjuk och var matt hela kvällen.

Idag har jag kört både Stellan och Isa och det var jättehärligt. Blir alldeles upprymd av att sela på med min nya sele. Har jag sagt att den är underbar? ;) Körde hem hö för en stund sedan, efter att jag lagt Astrid, och jag tror jag fick ett smärre ryggskott, när jag skulle montera höspjutet. Robert ska få sig en utskällning, när han kommer hem, eftersom det var han som kopplat av det. Jag är så fruktansvärt stressad, när jag är ensam hemma med Astrid och jag måste springa ner till stallet och uträtta nåt, eftersom jag är orolig för att hon ska vakna och bli ledsen. Jag har hjärtklappning och jäktar runt som en galning. För att inte tala om mitt dåliga samvete. Tack och lov så har hon bara vaknat nån enstaka gång under alla dessa kvällar.

Har drabbats av en solklart ålderstecken i form av ischias. Äter Alvedon dygnet runt för att kunna sova på nätterna och hålla igång på dagarna. Hoppas det går över snart! Just nu känns det inte bra, när jag dessutom fick ont i ryggen. En arbetsvecka kvar nu sedan har jag en veckas semester. Semester är kanske fel ord, snarare en veckas hårt arbete. Har planerat in en massa projekt. Jag har min arbetsplats som en plats att ta igen mig på. Har svårt att hålla mig för skratt när mina arbetskamrater klagar om hur slitsamt jobb vi har. Jag sliter tre gånger så hårt hemma, MINST!

Idag är det ju söndag och det betyder Supernatural! Fan, vet hur det ska gå till, men jag ska hålla mig vaken! Kanske jag skulle prova att dricka ett par koppar kaffe. Nej, det blir väl till att stå upp framför Tvn och kolla.

Usch, vilket långt inlägg! Orkar någon verkligen läsa allt detta?

Kommentarer
Postat av: Karina

Självklart orkar man läsa :-)

2009-05-11 @ 13:18:45
Postat av: olina

Man orkar alltid läsa! Du har alltid så mycket roligt att berätta! :D

2009-05-11 @ 21:49:10
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

sluta arbeta då så kan du vila ännu mer

2009-05-18 @ 18:41:24
Postat av: Emma

Vad synd att människor är så fega och skriver anonyma kommentarer! För att inte tala om de som inte kan säga direkt till mig vad de tycker fast vi träffas nästan dagligen.

2009-05-31 @ 19:29:46
URL: http://mahoglunds.blogg.se/
Postat av: Anna

Emma, de kanske skulle komma hem till dig och kroppsarbeta ett par dar,då förstår de säkert ironin. Vilket jobb som helst måste ju vara semester för dig! För mig är det en gåta hur du orkar och lyckas hinna med allt!

Ps. Det är skit överallt här hemma nu. ;)

2009-06-06 @ 23:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0