Marsvin, marsvin och åter marsvin!

Torsdagen den 26 mars

Oj, vad många dagar som gått sedan jag skrev sist! Var tar tiden vägen?!

Jag har varit hemma med Astrid förra veckan plus måndag och tisdag denna veckan, eftersom hon fick en reaktion av sin 18 månaders vaccinering och fick Röda hundutslag. Det var ju inget som smittade, men hon hade feber någon dag och var inte så pigg. Nu har utslagen nästan helt försvunnit i alla fall och hon var på dagis igår och idag.

Mitt innehav av marsvin fördubblades igår och då var det inte så att Mimmi fick smått. Nej, jag åkte till Sundsvall för att hämta en hona till min ensamma hane och på något underligt vis kom jag hem med en högdräktig hona, en 4 veckors hane, en 4 veckors hona och den hona som jag planerat att köpa. Herregud, jag skulle ju ha förmyndare med mig såna här gånger! Om Mimmi får 4 bebisar och den nya honan också, så har jag helt plötsligt 15 stycken! Har jag blivit en sådan där djursamlare man ser på TV:n? Skillnaden är väl att mina älsklingar har klanderfri omvårdnad och den finaste tänkbara maten. Har knappt råd att köpa grönsaker till mig själv, men marsvinen snaskar i sig sallad och gurka. De två nya äldre honorna är i alla fall gudomligt härliga och jättetjusiga. Ska lägga in några bilder på dem, så fort jag tagit några. Mimmi kan knappast ha många dagar kvar för hon är mer än sprickfärdig och jag hoppas innerligt att allt går bra.

Nu verkar det som att Svenska åsneföreningen kommer att ha sin årliga utställning i Letsbo i Hälsingland i slutet av augusti. Gissa vem som ska åka dit? Jag hoppas verkligen att det blir av så att jag äntligen får möjlighet att fara. Det brukar ju vara så långt ner i Sverige annars. Det är inte bara utställning utan även körklasser, galopplöp, hoppning, lydnad och dressyr. Nu jäklar ska det tränas bara det blir barmark!

Robert är i Åre med jobbarkompisar ( utbildning! jojo!) och kommer inte hem förrän på söndag. Han ska bla åka hundspann och jag är så avundsjuk. Det verkar jättehärligt! Själv fick jag gå till stallet redan klockan 5 i morse för att hinna klart innan Robert blev hämtad kvart i 6. Mindre härligt!

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Ha ha, jag kan inte annat än skratta högt! Du är tamejfasen ostoppbar när det gäller införskaffandet av djur! Hur många kan du tänkas skaffa innan det blir stopp?

Och visst är det typsikt att karlarna kan åka och roa sig hur som helst. T har nyss kommit hem efter en vecka i Holland. Isracing.

2009-03-27 @ 07:59:24
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: Karina

Måste bara komma o titta på alla marsvin snart. :-)

Hundspann är verkligen superhärligt. Åkte för några år sedan. Tyvärr var jag så feg så jag vågade inte köra. Ångrar mig än idag.

2009-03-27 @ 08:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0