Gris- och fårslagsmål

Måndagen den 2 mars

Tänk att vi redan kommit in i mars! Snart är våren här!

Min pappa har kommit hem från sjukhuset och allt tycks ha gått jättebra! Tumören i urinblåsan hade blockerat ena njuren så att den hade dött, men den kunde vara kvar i kroppen, så den gjorde de inget åt. Han väntar på en del provsvar, men hittills verkar allt bra.

Lakritz verkar stormtrivas här och springer lös på stallbacken varje dag. Hon är så mutad med godsaker (Mariekex, torkade bananchips och morotsflingor) att hon går fot bredvid mig och väntar att bli matad. Tyvärr så sprang hon in till stallet en dag och puttade upp stalldörren när jag inte såg. Väl där måste hon ha stuckit in huvudet över boxkanten till Ulla för när jag kom in såg det ut som ett blodbad. Ulla hade bitit av spetsen på Lakritz ena öra, så nu är hon märkt för livet. Men fortfarande kan hon inte låta bli att stanna till vid Ullas boxdörr och fnysa eller skrapa ilsket med foten som för att reta henne. Dessutom måste man förvarna Ulla om man tänker gå in till henne annars anfaller hon som en krokodil i tron att det är Lakritz som kommer.

Jag fick komma ut och rida denna helgen också! Jag red  "lilla svängen" på Stellan med Ellen på Isa och Olina på Eira. De hade redan varit ute med Afrodite och Bestmaggan, men jag tvingade ut dem en gång till. Det var bara ett par minusgrader, men det blåste så vi höll på att få köldskador. Olina körde hårtorken på sina fötter när vi kom hem!

Marsvinet Mimmi verkar vara dräktig, men jag blev ju i och för sig lurad förra gången, så jag håller mig kall ett tag till innan jag hoppas allt för mycket. Det har gått snart tio veckor sedan vi släppte henne med Max, så har vi tur kanske vi har ungar snart! Håll tummarna! Jag är spekulant på en tjejkompis till stackars ensamma Donke, så är det någon som har en hona så kontakta mig.

Har fått nys om en bekant till en bekant som har en Belgisk jättehona och en Fransk Vädurshane till salu. Priset var lite högt, men jag avvaktar så får vi se.

Astrid och jag är hemma, eftersom hon kraxat och hostat hela natten. Jag får väl sparken snart, eftersom jag knappt varit på jobbet hittills i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0