Gott Nytt År!

Torsdagen den 31 december

Tänk att det har gått ett helt decennium sedan den stora uppståndelsen kring millennieskiftet! Ofattbart! Vi ska till Ulf och Lena nu i kväll, men jag är trött redan. Har jobbat idag och tror att jag har fått lite feber. Får väl slagga en timme på soffan fram till tolvslaget (har hänt förr!).

Jungfrufödsel?
Häromkvällen när jag skulle ta in åsnorna så släppte jag i vanlig ordning in kaninerna i buren på stallgången, men det blev ett fasligt oväsen där innifrån så jag satte Fia-Lotta (den lilla) i en egen bur eftersom jag trodde att de slogs. Döm om min förvåning när jag morgonen därpå hittade en kaninunge i Fia-Lottas bur! Dock var den död och hon hade bitit på den. Vi har ju alla trott att Mona-Lisa var en hona, men det är nog så att hon i själva verket är en Lars-Göran! Nu har jag ju det dilemmat att jag inte kan ha dem tillsammans längre, så nu måste jag nog köpa mig en sån där fin bur som jag såg i stan. Aldrig får det vara lättsamt!

I går så var Astrid hos Lena tillsammans med Linnea och Daniel, så jag passade på att snickra och greja i stallet. Jag lyckades klura ut ett sätt att enkelt dela av boxen på mitten så att både Lakrits och Hubbe kan stå i den. Provade i natt och det fungerade toppen. Nu går ju även Iris med hästarna i nedre hagen och då vill jag ju inte att han ska stå själv i nedre stallet. Tror faktiskt att det är bättre att dela den boxen än att dela av Ullas, även fast den nästan är lika stor, eftersom hon och Lakrits hatar varandra. De skulle säkerligen riva ner en hel boxvägg om det behövdes för att komma åt varandra.

Jag hämtade ju spån på Ljunga Trä i tisdags och jag fick fulla släpvagnen för 100 kronor! Jag har storstädat i alla boxar och verkligen unnat mig (och djuren!) med rejält med spån. Det blir så fint och luktar så gott, när man kört in mycket ny spån.

Gott nytt år på er som läser min blogg! Vi ses 2010!

Kommentarer
Postat av: carola nattstjärnan's Kennel

Gott nytt år på er allihopa!!.. e så roligt att läsa din blogg.. en stor kram till alla djuren...

2009-12-31 @ 18:00:03
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se
Postat av: olina

OTROLIGT! Att Fia-lotta är en Lars-Göran, vem kunde tro det egentligen? herregud, synd bara att ungen var död:/ Gott nytt år! :)

2010-01-01 @ 02:09:07
Postat av: elin

32 december emma?;)

2010-01-05 @ 00:59:00
URL: http://eliinhoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0