Åsneträffen i Sala

Måndagen den 17 augusti

Vilken upplevelse det var att vara med på åsneträffen i Sala! Jag har lärt känna många spännande människor och träffat flera fina åsnor och mulor, däribland en liten spelevink som jag blivit ägare till! Familjen vi bodde hos hade två mulor varavav den ena skulle avlivas om ingen ny ägare hittades, eftersom de tyckte att hon var alldeles för svårhanterlig. Vi fick dock kontakt med henne ganska snabbt kändes det som och vi hade ju ändå tomt på ena sidan i finkan, så vafan! hon fick följa med oss hem. Ia heter hon och är tyvärr ännu mindre än Iris. Hon är lite skygg, mest mot äldre människor, barn går bra. Jag tror att hon kan bli en riktig trevlig mula så småningom. Hon avgudar Iris och följer henne i hasorna, men kärleken är inte besvarad. Iris försöker jaga bort henne hela tiden, men Ia tjuras på och kommer tillbaka lika fort. Titta gärna in på Olinas blogg för att se bilder och filmsnuttar från lördagen. Jag såg också en otroligt fin mula som hade en halvblod/fullblodsmamma med fruktansvärt bra hoppstam. Hon var tre år nu och användes som packmula. Förstår ni vilket slöseri! Samma man ska i alla fall importera ett gäng mulor från Spanien, så undertecknad var snabb att anmäla sitt intresse! Bäst vore väl om han skaffade sig nya och jag fick köpa den med hoppstam!

Jag har blivit kontaktad av en åsnekille som är intresserad av att köpa Esmeralda och Madicken. Jag grät när jag läste hans mail! Hur ska jag kunna lämna i från mig dem?! Jag har kollat runt och han verkar seriös med erfarenhet av åsnor sen länge, så om vi kommer överens om pris mm så flyttar mina små älsklingar till Umeå.Snyft!

Marsvinet Smulan nedkom med hela FEM ungar igår och de är superfina och flerfärgade. Jag har en bekant som är intresserad av att köpa två, så då har vi bara elva kvar!

Jag önskar så hett en egen gård med massor av mark, som jag fick styra och ställa över precis som jag själv ville. Jag är eländigt trött på allt tjafs i min familj (Robert är faktiskt oskyldig! Han har resignerat helt!) så fort jag vill bygga om eller ta hem ett nytt djur! Hör av er om ni vet nåt lämpligt i trakterna kring Ljunga, Fränsta, Torpshammar.

Min pappa ska in för en ny operation nu på torsdag. Håll tummarna för honom!

Kommentarer
Postat av: carina nolberg

det är så roligt att läsa din blogg ,såg du att kronofogden säljer en lantbruks fastighet i ljunga

den var lite dyr men det fanns en stor ladugård ,något för dig kanske????

MVH. Carina

2009-08-18 @ 07:09:33
Postat av: elin

'bara elva marsvin kvar' hahaha..:p

2009-08-30 @ 20:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0