Sommaren är här igen

Fredagen den 7 augusti

Man ska ju absolut inte klaga på det vackra vädret, men det är inte så härligt att ha feber en sån här dag. Svetten fullkomligt forsar och jag har inte gjort mycket vettigt kan jag säga. Daniel och Linnea har varit nere hos mamma och pappa på eftermiddagen och de kom upp hit och badade i poolen med Astrid, medan jag satt på altanen i skuggan och våndades.

Det verkar som att BM äntligen brunstar! Vi släppte henne till den övre hagen idag och efter att hälsat på alla verkar hormonerna kommit i svallning. Vi ska släppa tillbaka henne till nedre hagen i morgon bitti, när vi åker till Bräcke, och förhoppningsvis blir hon lite piggelin av att komma tillbaka till sin älskade Stellan.

Imorgon kommer Robert och alla andra hem från fiskeresan till Norge. Förhoppningsvis med en hel del fisk. Apropå fisk, så har jag funderat lite på att bli vegetarian och om jag skulle klara det. Jag tittar ju en hel del på Youtube och liknande och av någon anledning lyckas jag alltid halka in på en massa läskiga filmer om slakthus och flådda hundar som fortfarande lever. Det käns lite som dubbelmoral att leva som jag gör, för och med djur hela dagarna och sen smaska i sig knaprigt bacon. Tål att tänka på!

Tanken är att jag ska komma ut en sväng i bärskogen i helgen, för att rekognosera lite, men om tiden räcker till vete sjutton. Ska prova att ta med mig Lakritz ut skogen, så hon får springa lös lite. Hon är så himla lydig och följer mig tätt i hälarna så det borde inte vara nåt problem. Hon är nyklippt nu och jag har  sparat de finaste delarna av ullen till åsneHanna i Ljusdal, så att hon kan tova åsnor av den. Hon gav mig en åsna på utställningen, gjord delvis av Daisys bebisull, och den är jättefin.

Nej, nu blir det en iskall dusch innan jag slappar framför TV:n! God kväll(natt?)!

Bästa Supernaturalvideon hittills:
http://www.youtube.com/watch?v=IpDNTXcdCuQ

Och så en riktigt otäck film om en svältande hund som får dö i "konstnärligt" syfte, hur kan sånt här få förekomma?:
http://www.youtube.com/watch?v=sifPW45WB5I&feature=PlayList&p=AD30D14A9257629B&playnext=1&playnext_from=PL&index=77

Och så något av det läskigaste jag någonsin sett, Får det lov att vara en hundvalp till middag? En varning utfärdas till denna :
http://www.youtube.com/watch?v=SNxw-tEn2SE&feature=related

Kommentarer
Postat av: Karina

Jag vägrar titta på länkarna!

rys

2009-08-08 @ 16:13:23
Postat av: olina eriksson

jag vågar inte ens se på länkarna! :/

2009-08-10 @ 15:55:27
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0