Saga kommer och Bestmaggan går

Lördagen den 29 augusti

Jösses, nu har det gått en hel vecka sedan jag skrev sist! Skäms på mig!

I går var tjejerna och jag till Bollnäs och hämtade hem AnnaPannas häst Saga, som hon haft vänligheten att låna ut till mig, eller egentligen Ellen, ett tag, eftersom hon själv är gravid och har mer än fullt upp. Saga är ganska lik Bestmaggan egentligen. De är båda sura ston som har sadeltvång och kan vara nog så bitchiga. Men Saga är betydligt mer utbildad och är jätteduktig på att hoppa och tycker verkligen om att göra det också. Nu blir det dessvärre så att Bestmaggan lämnas tillbaka till Magnusson för att bli fölsto igen. Vi måste helt enkelt byta bort någon. :(
Vi var in till Hanna i Ljusdal på vägen ner och tittade på hennes jättefina lilla torp. Hon har verkligen mysigt stall och loge. Vi blev väldigt avundsjuka! Dessutom hade hon en å som rann genom hagen. Det har jag alltid önskat mig.

Idag har vi varit på Backetjärn (Mid Adventure) och haft åsne/ponnyridning och så hade vi med oss Lakritz, råttorna, några marsvin och Mona-Lisa. Det var många ungar som red och klappade på djuren. Sundsvalls Tidning var där och knäppte kort, så vi får väl se i morgon om vi är med.

Jag har semester just nu! Ända till och med nästa helg, plus att jag tagit ledigt min kommande arbetshelg efter det. Men som vanligt hinner jag väl bara med en bråkdel av vad jag tänkt mig! Olina och jag ska i alla fall ut och plocka lite bär mitt på dagen om det är skapligt väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0