Dirty dogs

Torsdagen den 16 april

Åkte till Sundsvall i går efter jobbet med Elin och Lena. Fyndade jättemycket grejor, både till mig och Astrid. Köpte mig en ny ridhjälm (Äntligen!) på Kings av märket Harry Hall som passade mitt stora runda huvud perfekt. Hittade en elfyrhjuling på Fyndlagret till Astrid, som var stor och rejäl. Dock lär det dröja innan hon kan köra ordentligt. Nu trampar hon bara ner full gas och skriker av skratt medan jag får springa bredvid och styra. Sen fyndade jag lite kläder till både Astrid och mig.

Penny är fortfarande halt och linkar riktigt ordentligt. Hoppas det inte är något allvarligt. Svårt att veta hur länge man ska vänta innan man ska uppsöka kliniken. Daisy var ju också ordentligt halt, men blev helt bra ganska snabbt. Håller tummarna för att Penny också blir bra fort.

Ni som har hundar vet ju hur det blir inne så här dags på året. Herregud! Det är ju knappast någon idé att ställa undan dammsugaren överhuvudtaget. Ändå duschar vi av dem varje gång de varit ute.Mina sover ju dessutom i sängen och det är inte så lyckat just nu. Vi använder dessutom inte vita strumpor i familjen längre. Mimmi smet in i Roberts bil igår, när vi hade kommit hem i från Sundvall och han nästan grät när han såg alla leriga tassavtryck på sätena.

Jag är så väldigt nöjd med den nya stalldörren! Vilken lyx att kunna putta igen dörren bakom sig i stället för att vara tvungen att lyfta dörren i handtaget för att få igen den. Ska dansa av glädje när den gamla dörren brinner upp på majbrasan!

Har velat i flera dagar om huruvida jag ska beställa en maratonsele till Stellmagg. Ska jag ha någon så ska det bli en sån som jag fick låna av Anna Häggström, när jag var hos henne i Skule på körträning, dvs en IR Sport Maraton från selar.se. Kostar en del, men ojoj vilken goding! Har mailat till företaget för att höra om de tror att den passar bra till min vagn, men inte fått svar än. Att den ligger bra på Stellan vet jag ju redan. 

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Jodå, jag vet hur mycket en hund drar in i dessa tider och är grymt nöjd med att jag inte har en långhårig Cocker Spaniel som brorsans flicka har...

2009-04-16 @ 19:43:05
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0