Jäktig Påsk

Tisdagen den 14 april

Inför en långhelg tänker man ofta att man ska hinna med så himla mycket och man är lika enfaldig varje gång. Timmarna bara rusar iväg och sen står man där och ska iväg till jobbet igen. Nåja, vi har hunnit en del faktiskt bla köra hem veden från nedre hagen, sätta upp den nya stalldörren (äntligen!) och snickra en ny boxdörr. Sen hann vi grilla en eftermiddag också. Grillade majskorvar, mums!

Lakritz och Ulla hamnade i våldsamt slagsmål i helgen, efter att Ulla sprängt sin boxdörr. Den dörren har hållit för hästar i många år, men inte en liten (nåja!) gris. Antagligen hade Lakritz gått tillbaka in i stallet (jag hade henne lös ute) och muckat med Ulla genom dörrspringan. Jag hörde ett fasansfullt tjut, när jag var inne hos mamma och när jag tittade ut fick  jag se Ulla som sprang allt hon kunde upp mot huset medan Lakritz sprang efter och stångade henne så hon ramlade omkull flera gånger. Jag fick till slut tag på Lakritz i pälsen och med assistans från Lena lyckades vi få ett grimskaft som koppel på henne. Hon flåsade så hon knappt kunde ta sig tillbaks till stallet (Lakritz alltså!:) ) och Ulla stod länge helt utmattad vid bron innan jag lyckades få tillbaka henne till stallet igen. Jag var rädd att Ulla skulle vara helt mörbultad av att bli omkullstångad så många gånger, men hon var ute lös dagen efter och verkade oskadd. Lakritz var så uppjagad att hon inte gick att klappa på hela kvällen. Hon försökte stånga mig också. Nu har hon lugnat ner sig och är snäll igen, mot mig i alla fall. I går fick hon följa mig och Stellan ner till Ljungan och nu är hon så beredd på att vi galopperar tillbaka, att så fort hon märker att vi vänder drar iväg så fort benen bär. Jag galopperade ganska snabbt igår, men vi kom inte i kapp henne.

Isa verkar jättefin nu, men nu är Penny (den äldsta åsnan) halt på ett framben i stället. Hon känns inte svullen, men jag får nästan inte röra henne. Det är väl bara att avvakta. Jag kan ju inte ha henne inne heller, eftersom hon blir galen om hon inte får vara med sin flock.

Astrid har en tid inte velat sitta på hästarna, men i går var Ulla och Linnea hos oss tillsammans med Maria och Alice och då red hon bakom dem på Hubbe och det verkade hon gilla. Längtar tills hon kan börja rida på riktigt!

Lyckades se hela Supernatural i söndags utan att somna. Kanske mycket tack vare att jag var tvungen att sticka ner till stallet i reklamen för att jag glömt ta på Hubbe täcket och det började regna. Tredje säsongen kommer ut på DVD till veckan. Mycket sugen! Kolla länken!

http://img.photobucket.com/albums/v610/permanent-transition/tv/supernatural/spn_doublepleasure_from_demonhunt-d.jpg

Kommentarer
Postat av: olina

skönt att dörren är uppe nu:)

2009-04-14 @ 13:36:57
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: olina

hihi, försår varför du tittar på supernatrunal nu:D måste börja titta jag med:D dörren och boxdörren var otroligt fina! :D

2009-04-15 @ 15:18:24
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0