Lite blandat

Tjejerna städade undan allt hindermaterial från ridbanan i dag. I fjol så frös ett par hinderstöd och några bommar fast på marken, så vi kunde inte skotta på hela vintern. Får väl skylla på min brutna arm. Men i år så ska vi kunna skotta och rida där.
Ellen skulle ringa runt till några som vi har fått tips om som kan fixa hästtänder för att jämföra lite priser. Vore ju bäst med någon som kunde komma hit, men en del tar ju så mycket i reseersättning och vill ha många "patienter" på samma gång.Att åka till Bergsåkerskliniken är ju ett alternativ. Vi får väl se vad det blir.
Såg en annons på en bedårande ardenner i Bräcke på Blocket, som jag har tipsat Anna-Lena om. Kunde kanske bli en fin handikapphäst på Lindberga. Han verkar helt underbar! Kanske inte nåt för oss som vill hoppa lite emellanåt, men ändå.
Astrid gjorde en halv baklängesvolt ur soffan nere hos mamma och pappa och slog i huvudet, men hon verkar oskadd. Jag har tappat räkningen på hur många gånger hon har drullat ner från soffor och sängar. Skrubbsåren på knäna hinner heller aldrig läka förrän det är dags för ett nytt, men det är väl så med ungar i den här åldern. Måste köpa en lekhjälm åt henne, så hon i vart fall är skyddad när hon springer utomhus. Det börjar bli lite halt åt henne nu.

Tänkte göra en bildbomb av detta blogginlägg eftersom jag inte just kommer på nåt att skriva om.
 
                                                  
Börjar med bilder på mina förra minigrisar Lotta och Linus. Fina va!?

     

Är inte så förtjust i att lägga ut närbilder på mig själv, men just denna visar tydligt hur pass frusen jag är. Det är Robert som varit framme och dokumenterat mig och hundarna, när vi somnat i soffan framför kaminen. Jag vill ju helst ha över 25 grader i sovrummet annars blir det långkallingar, strumpor, T-shirt, pyjamasjacka och dubbla täcken. Endast när jag var högravid kunde jag tycka att det blev för varmt, men då var det ju mitt i sommaren. När jag bodde i Bollnäs och vi hade kamin i sovrummet eldade jag en gång så mycket att det blev 34 grader varmt. Då sparkade faktiskt jag också av mig! Robert spenderade dock natten i soffan.


                                      

Sä här ser min Jack Russell Mimmi ut när hon sitter i soffan och tittar på TV.Hon har en skön stil och en egen vilja, men så har hon ju åldern rätt på sin sida. Är 12 1/2 år nu och still going strong! Hon älskar att åka bil och har tillbringat åtskilliga timmar i rockard. Dock är hennes hästkärreåkande dagar över sen vi skenade med Hubbe och slungades ur. Hon klarade sig oskadd (till skillnad ifrån mig!), men jag blev så rädd att hon skulle skada sig så nu får hon hålla sig hemma.Tror aldrig att jag kommer att hitta en liknande hund igen. Hon går jämt lös på gården och skäller vid dörren när hon vill in. Hennes marsvinsdödande ligistdotter Elsa jagar allt ifrån katter och joggare  till mopedister och sopbilar. För att inte tala om när hon får vittring på Hemglassbilen! Elsas stora plus är hennes tålamod med Astrid. Mimmi däremot visar tänderna och morrar när Astrid blir för närgången. Men jag förstår henne eftersom Astrid delar ut fler örfilar än klappar och snart har gjort Elsa morrhårslös!

Fick visst till några rader den här gången också! Mycket tack vare bildutfyllnaden, men ändå!

Kommentarer
Postat av: Karina

haha Vad tuff hon är, Mimmi



:-)

2008-11-18 @ 08:33:37
Postat av: Maria

Va söt hon är mimmi. Kan du ringa upp mig har försökt ringa dig i flera dagar.



kram Maria

2008-11-18 @ 09:39:22
URL: http://miamariaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0