Tung helg

Denna helgen har utan konkurrens varit den jobbigaste på länge. Tidigt på lördagsmorgonen fick min mamma en hjärtinfarkt och fick åka iväg med ambulans till sjukhuset. Hon var ändå vid gott mod och min syster Lena följde med. De första proverna såg bra ut,men i dag just som hon trodde att hon skulle få fara hem hittade läkarna efter en kranskärlsröntgen nåt som måste göras en ballongsprängning på. Så hon flögs till Umeå och mina systrar åkte efter i bil dit. I skrivandes stund har jag inte hört nåt mer men jag håller förstås tummarna att allt gått bra. Själv har varit så ruskigt sjuk, så jag knappt kunnat stå på benen. Ni vet, så där som karlar brukar bli! :) Vet inte om det är nån influensa eller halsfluss, men jag har haft en bit över 39 i temp trots att jag knaprat tabletter hela tiden. Dessutom har knappt kunnat prata. Nu ligger febern under 38 så förhoppningsvis har det vänt. Robert kom precis hem från affären med en påse Salt och Vinägerchips, så nu ska jag ladda lite energi och titta på Supernatural, som är det allra bästa som går på TV just nu. Läckra gossar och en dos våld och skräck. Ni missar väl inte det!

Idag kom i alla fall Frasse.Han är en viltgrå Belgisk Jättekanin och jag måste erkänna att jag glömt bort hur stor dessa kaniner blir. Och då är han ju ändå inte ett av de allra största exemplaren. Han kan i alla fall inte vara i den nya buren som jag tänkt att han skulle vara i från början, så han har en hel box i stallet just nu. Men tanken är ju att han ska flytta in i Ullas box om bara hon gillar läget. Ska bli spännande att se hur de trivs med varandra!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Hoppas att din mamma blir bättre snart och du också ! Kram Maria

2008-11-09 @ 22:00:04
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Skickar krya på dig- hälsningar både till mamsen och till dig.

Sen kräver jag att du knäpper kort på din Belgare och sätter in! Vill se din jättekanin!

2008-11-10 @ 08:25:34
Postat av: Helèn

Hoppas att er mamma kryar på sig!

2008-11-10 @ 11:15:52
URL: http://helenberg.blogg.se/
Postat av: Frun

Håller med Annapanna, vi vill se Frasse!!!

2008-11-10 @ 11:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0