Nybyggnationer

Tisdagen den 25 september
 
I helgen gjöt vi ett golv på den yttre stallgången och det blev SÅ BRA! Som jag har längtat efter att få en riktig stallgång att hålla till på! Men det var jobbigt. Tur att jag fick hjälp av stora starka män! Jag har dessutom köpt en begagnad dubbelport som ska upp i öppningen och då blir det PERFEKT. 
Ellen och jag har arbetat hårt med att isolera det nedre stallet inför vintern och jag måste säga att vi har gjort ett bra jobb. Nytt innertak av spåntat virke och isolerade väggar har vi fått klart hittills. Nu ska det bli ny boxinredning och ett fönster och lite färg förstås. 
 
Stallet har haft mer än sin beskärda del av skadade hästar den sista tiden! Garlic har hovböld, Stellan har haft en spricka i trakten som besvärat honom en del och Ellens nya häst Hazel Gene har ett hygrom som vi alla slitit hårt med att få att läka. Stellan och Garlics problem är egentligen bagateller mot Hazels skada. Vi håller tummarna att det ska läka ihop snabbt!
 
Jag har inte ridit så mycket på sista tiden, eftersom det varit så mycket byggnationer och sånt. Stellan är i alla fall i sån fin form att det är löjligt! Han är så rund och fin! Han har nog gått upp bra mycket i vikt! Underbart! Jag måste vara en av få hästägare som gnuggar händerna i förtjusning, när hästen lägger på sig och närmar sig övervikt!
 
Fast så här lär vi väl aldrig se ut igen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0