Körtävling i Timrå

Tisdagen den 1 november

Söndagen den 17 oktober åkte jag till Timrå Ridstadion med Stellan och Bestmaggan för att tävla i precision och dressyr. Det blev rejält dramatiskt innan vi kom iväg, eftersom lastbilen inte startade, så jag fick bogsera i gång den med traktorn uppför byvägen med Anita bakom ratten. När vi väl kom iväg var vi jättesena och jag trodde nästan inte att vi skulle hinna fram innan första start. Jag hade ju dessutom lovat Josefin Wedin att låna min vagn i precisionen, så jag fick lite smått panik, men jag hann till och med gå banan! Jag startade allra först med Stellan och jag fegade ur lite i omkörningen och jag tror att jag inte galopperade genom en enda port utan bara på "transportsträckorna". Men han gick jättefint och lyssnade bra och blev tvåa. Bestmaggan var som vanligt rejält stark. Omkörningen gick lite snabbare än Stellans, men vi rev en boll och blev trea. 

I dressyren började jag med BM och hon är ju inte direkt känd för att vara mjuk, men det gick skapligt att ställa henne. Hon skrapade ihop 89 poäng, som gav en delad andra plats. Stellan gick över förväntan och var inte alls så het som han kan bli efter att ha gått precision. Han lyssnade fantastiskt bra och fick 3 åttor, sammanlagt 112 poäng och vann.
Med tanke på att Stellan bara körts två gånger sen tävlingen i Stöde och BM ungerfär lika lite, så måste jag framhålla att jag har underbara hästar, som verkligen ställer upp för mig. Och jag ger mig själv en liten klapp också för att jag hann plugga in dressyrprogrammet kvällen före! :)



Mina fina körhästar!

Stellan var på återbesök på kliniken för att kolla tänderna och han hade som väntat inpackningar igen. Bestmaggan fick sina tänder kollade också, men hon hade några av de finaste tänder veterinären sett på en äldre häst. Synd att inte Stellan fick lite mer av de generna också!

Ia har flyttat till sitt nya hem i Rättvik med åsnan Ariel. Hennes nya matte är en van mulägare, så det känns väldigt bra faktiskt att hon fick flytta dit. Annars är det ju vanligtvis lite sorgligt, när nåt djur flyttar. Men här hade hon ju inte nån meningsfull uppgift alls och det kändes inget vidare.

Daisy har haft ett otäckt sår på ena bakbenet, som har behandlats med penicillinsalva. Det har minsann INTE varit lätt! Man tycker ju liksom inte att hon är så väldigt stor, en mindre C ponny ungefär, men hon har fan styrka som en ardenner! Sista gången var vi fem personer och ändå blev jag skallad så jag trodde jag miste ett par tänder! Nu får det läka ihop av sig själv och det ser torrt och fint ut.

Jag är väldigt glad att vi inte fått snö och kyla än. Känns som att jag har jättemycket kvar att göra innan vintern. Nedre beteshagarna är fortfarande öppna och jag har inte fixat dörren till huset som getterna ska bo i. Ska snickra ett utrymme i övre stallet som hönsen ska bo i också.

På lördag åker vi till Åre och Holiday Club igen! Den här gången ska Anna Olsson och hennes familj åka med. Astrid har tjatat sen jag berättade att vi skulle åka, hon längtar jättemycket, och det gör nog jag också.




Kommentarer
Postat av: carola/Thony

grattis.. och ha det så mysigt i helgen.. och du.. ÄNTLIGEN har jag också fått tag på ngr hästar o rida igen o fan så kul det e... nu skulle man bara behöva ngr tim till per dygn..

kram

2011-11-02 @ 14:49:10
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0