Om man kunde få lite fler timmar på dygnet

Onsdagen den 13 juli

Dagarna svischar förbi i sån otrolig fart att jag , tro det eller ej, vissa nätter inte ens tagit av mig kläderna eller lagt mig i sängen. Natten till söndagen var en sån. Vi är ju mitt uppe i totalrenovering av hallen och just den här helgen har jag varit på resande fot hela dagarna. Så efter att sent på kvällen ha rivit ut kläder och inredning ur vad som var vår tvättstuga, tog jag en paus i fotöljen där jag såklart somnade. Vaknade efter nån timme, men orkade varken ta ur linserna, klä av mig eller släpa mig upp till sängen, så jag bytte bara plats till soffan och sov vidare där några timmar.

På torsdagkväll lastade vi in 50 buntar på hölogen och det var minsann inte gjort i en handvändning. Ellen lyckades lura hit några killkompisar för att hjälpa till, varav den ena stackarn var såväl häst- som höallergiker. Jag trodde han skulle tvärdö därinne! Men starka var de, så de var till stor hjälp! Resten av kvällen, framåt midnatt tillbringade jag med en stackars vännina som försöker lära mig bokföring. Nåja, det ska väl gå in i skallen till slut!

Jag hade ju tidigare låtit mig övertalas att köra Ellen och Olina till Ö-vik med hästarna på fredagen, eftersom det skulle vara så himla bra tävling där. Jojo! Vi åkte sex på morgonen och när vi anlände strax efter nio, visade det sig att det var FYRA timmar kvar till storhästarnas första start. När sen klockan blev ett, sköts starten fram ytterligare en timme! Epson och Garlic var ganska tagna av resan och gjorde inte alltför bra resultat och Ellen strök den sista starten t.o.m. Personalen i sekretariatet var INTE på sitt bästa humör och skällde ut Ellen rejält och pannkakorna jag köpte till lunch hade kunnat tjänstgöra som reservsula till Easyboots. Dit åker jag aldrig mer! Dock köpte tjejerna ett par fina ridbyxor åt mig i födelsedagspresent på hästshopen där. Vi tröstshopade lite på Hööks också, när vi passerade Birsta. De hann släcka ner belysningen inne i butiken innan vi var klara! Innan vi kom hem hade klockan passerat åtta och då skulle vi köra ett sista träningspass på kadriljen med Daisy och Afrodite innan vi kunde göra kväll. Blev såklart jävligt sent!

På lördagen drog vi med fullt lass i lastbilen till Letsbo, strax ovanför Ljusdal. Tre åsnor, två getter, ett får och full packning lyckades vi få med oss. Djurens dag var ju inte förrän på söndagen, men för att få med alla djur var vi tvungna att åka ner två gånger och framför allt så ville vi att åsnorna skulle hinna vila efter resan. Vi tränade lite på lydnadshinder och kikade på området vi skulle hålla till på innan vi åkte hem. Väl hemma gav jag mig efter ett smärre utbrott från Roberts sida i kast med att riva ur tvättstugan.

På söndagen lastade vi full lastbil igen. Nu med Stellmagg och Afrodite, som skulle vara med i riddarspelet tillsammans med Hans Holm och Vakt. Dessutom tog vi med Sven-Ragnar, Tösen och alla marsvin. Siv Olsson, som skulle ner och sälja på marknaden var så himla snäll att hon erbjöd sig att köra en transport med Ia.
Väl nere lastade vi av hästarna och de övriga djuren på "mässområdet" och åkte upp till Hanna där åsnorna, Lakris och getterna övernattat för att hämta dem. Såklart ville inte Daisy och Jack kliva på så vi slet nåt djävulskt innan vi fått dem ombord. Dessutom var ju Hannas stora Poitouåsna Noice inte heller medgörlig, så henne lyfte vi i princip ombord. När vi väl fått in alla så är vi så jävla stressad att vi hoppar in i lastbilen och kör iväg utan att fälla upp luckan! Vi hörde ju tämligen omgående att den var nere, eftersom vi mer eller mindre plöjde upp backen efter oss, men ändå! Så hemskt vad man kan göra när man är jättestressad! Helt makalöst! Tur att inget hände!
Resten av dagen gick rktigt bra. Daisy gick kanonfint i kadriljen med Afrodite, åsnorna galopperade faktiskt i kapplöpningen och riddarspelet var jätteroligt! Vår vilda mula Ia var som förbytt och lät sig villigt klappas och klias, vilket vi INTE hade förväntat oss.
Hanna bjöd alla deltagare på grillat innan vi åkte hem och vi fick kanonväder lagom tills att maten dukades fram. Vi hade riktigt mysigt med god mat och gott sällskap innan vi började packa för hemfärd. Snälla Hans Holm tog Afrodite i sin transport och Siv tog såväl Ia som Stellmagg och Sven-Ragnar i sin transport. Tack snälla för hjälpen!! Vi fick, SÅKLART, ett djur till med oss hem, nämligen Hannas fina kastrerade bock Lucifer som var överlycklig över sitt nya damsällskap. Tösen fick åka i Ellens knä hem, eftersom det var mer än knökfullt i lastbilen. Det blev såklart rejält sent innan vi kom hem och tagit hand om alla djuren.

Måndagen tillbringade jag i dimma, eftersom jag var så galet trött att jag nästan inte kunde ta mig för att göra nånting. Sov hur länge som helst mitt på dagen t.o.m. Men nu är batterierna laddade och jag ser fram emot en helg med många timmar i sadeln, eftersom jag bjudit upp Anna och Lena från Bollnäs för att göra mig sällskap på långritt. De kommer på fredag eftermiddag och kanske vi hinner med att rida lite åsna också!

Jack och Olina

Olina och Jack innan åsnegaloppen där de kom tvåa efter Daisy och Ellen.

Stellmagg och jag i Letsbo.

Stellmagg och jag i riddarspelet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0