Redan juli

Fredagen den 1 juli

Fasen, är det redan juli?! Var tog juni vägen?

Som jag tidigare berättat har jag ju ÄNTLIGEN fått tag i en hästlastbil för B-kort med dubbelhytt och jag har hittills varit mycket nöjd med den. Så häromdagen damp det ner ett brev från Trafikförsäkringsverket med en avi som jag "straffats" med eftersom jag glömde att försäkra lastbilen vid köpet. Jag höll direkt på att svimma när jag såg beloppet! Behöver inte fundera på vad jag ska göra av semesterkassan i alla fall. Känns så jävla bittert att straffas så hårt för nånting som man bara glömt bort. Usch!
Jag har också skaffat mig en transport till. Som att jag inte hade nog med bekymmer! Skämt åsido, jag fick ett paketpris på boxinredning och transport som jag inte kunde tacka nej till. Nu visade det sig att jag inte kan använda två av delarna till inredningen, eftersom de inte får plats. Så om någon är intresserad så är det bara att höra av sig! Transporten är i ganska fint skick, så om jag bara kan få tag på en tid ska jag besikta den och klura lite på vad jag ska göra av den. Det är en enhästars, så jag funderade lite på att behålla totalvikten på den, typa ner den jag fick i present och ha kvar den "vanliga" till att köra två i. Och så kan jag ju hyra ut. Typa om gamla släp visade sig vara väldigt enkelt ; bara att byta till "mindre" däck eller annan kulhandske och fara in på besiktning.

Jag har haft det otroligt lugnt sen midsommar. Tror att jag fläskat på mig nåt kilo av allt slappande. Måste försöka komma igång med lite långrittsträning med Stellan också. Han har ju ett återbesök kvar på kliniken för sina tänder. Hoppas inte min favoritveterinär har semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0