21 år

Tisdagen den 15 februari

Ni måste väl tro att jag har slutat blogga! Oj, vad det är svårt att få tid till att sätta sig i lugn och ro och skriva. Jag har ju vanligtvis så mycket jag vill säga, så då blir det liksom inte av alls om jag vet att jag bara har en liten stund på mig. Då blir det mest att jag klämmer fram några rader på Facebook.

Får väl börja med att gnälla på snön! Nu räcker det väl ändå! Känns som att vi  vissa dagar inte gör annat än skottar snö. Tack och lov för vår nya traktor säger jag bara! Hur klarar sig folk som inte har tillgång till en traktor? Jag vill då aldrig vara utan.

I lördags hade jag hyrt bord på Glacialen i Fränsta och försäljningen gick väl så där. Elin hade med sig lite luffarslöjd och hon sålde otroligt bra. Sånt är tydligen väldigt populärt! Tennarmband är lite lurigare. De som provade hade antingen för tjocka handleder eller så önskade de sig en annan färg. Det går ju liksom inte att göra hur många smycken som helst i alla färgen och mönster! Sålde lite rullrån också. Kallt var det i alla fall! Jag hade klätt på mig hur mycket som helst, men man blir så djävulskt kall av att bara stå rätt upp och ned!

Jag fick i veckan som var äntligen tag på en (egentligen två) hundpulka till Lakris och i söndags testade jag för första gången. Sele gjorde jag genom att sy två "dragringar" på en sele som jag fick med pulkorna. Lakris drog som om hon hade gjort det hur mycket som helst och jag lastade ungefär 20 kilo till att börja med. Hon måste ju få vänja sig först innan man lastar nåt tyngre. I går investerade jag i två mindre selar på Hööks som är tänkt ska bli parselar till getterna. Har inte sytt om dem än, men jag har provat dem och de satt jättebra.

Jag har köpt en jättefin fyrhjulsvagn, som har dubbla uppsättningar skaklar till både liten och stor häst. När jag såg annonsen på Blocket trodde jag att det var ett skämt eftersom priset var så lågt, men det var det inte och nu är den min! Jag har provkört den en gång hittills med Stellmagg och jag fick för mig att skaklarna var alldeles för korta, så jag var nästintill lamslagen av skräck och såg framför mig hur han skulle skena iväg om det tog i. Men det gick galant att trava också. Ska provköra den med någon av de mindre också. Den är väldigt lätt och smidig och har riktigt bra sittplatser.

Den första februari firade jag och Robert vår 21 årsdag. Eller firade, vi gjorde väl inget särskilt egentligen. Vi hade ju precis varit på en fin weekend i Åre. Tänk va! 21 år, låter galet länge!
Astrid längtar i alla fall tillbaka till Åre. Varenda dag frågar hon om vi ska åka på semester. Hon ger mig mynt som hon hittar och frågar om det räcker till semester. Stackarn, hon skulle bara veta vad en helg i Åre kostar! Önskar att jag hade råd att åka med henne dit igen snart!

Kommentarer
Postat av: Karina

Kan jag inte få höra lite om min lilla Sune. :-)

2011-02-16 @ 08:42:10
Postat av: Jennie

Grattis till era 21 år. Gud så coolt med parkörning av getter. Hoppas det blir bilder på det// kram kram

2011-02-17 @ 14:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0