Utan träns och tyglar

Söndagen den 12 september

Idag gjorde jag mig en liten tripp ner till Lindberga Gård och jag kom lagom för att se Maria och Anna-Lena träna Parelli. Maria avslutade med att rida Cherokee utan träns och sadel i alla gångarter inklusive hoppning. Jag måste säga att jag är mer än imponerad! Det där ville jag också lära mig! Så jag gjorde ett litet försök på Stellan i samband med att jag testade min nyaste sadel (Griffin dressyr, som var kanonskön) och så bra som Maria och Cherokee var vi verkligen inte. Men faktiskt klarade vi alla gångarter plus att backa och vända om vi höll oss på spåret. Inte så jävla pjåkigt! Det här ska jag absolut träna mer på! Jättekul!

Jag hann med att ta ut Jack på en liten tur och testa hans nya sadel (den gamla modellen av Wintec dressyr) också. Han var lugn som vanligt och gick i sakta mak ända till vi mötte en förståndshandikappad som gapade och skrek och hans assistenter. Då snurrade långöronen runt, runt och han övervägde nog att galoppera hem i full fart! Men med lite lugnande ord och klappar så lugnade han ner sig. Men sista backen hem travade vi och då gjorde han till och med några bakutsparkar av glädje. Hoppas jag får tid att träna honom oftare, han är så charmig.

Ellen och Olina var så pass ambitiösa i dag att de storstädade stugan och hela selkammaren. Gud, vad skönt! Har haft det där hängande över mig länge!

Har en rejäl förkylning på gång och det bultar i bihålorna, men jag har självmedicinerat mig med Rinexin, så förhoppningsvis släpper det.

Kommentarer
Postat av: carola

låter härligt o häftigt att ha den kontrollen med hästarna.. hade lite så med min gamla häst för måååånga år sedan.. hehe o han låter bra cool din jack..hehe...

2010-09-14 @ 11:58:48
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se
Postat av: gudrun

härlig blogg du har.

jag har nu läst alla,

o va söt åsnefölet är.

o era småtjejer har ju blivit stora

ack så söta

kram på er /gudrun

2010-09-14 @ 22:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0