Utan dator

Onsdagen den 29 september

Det är faktiskt inte så att jag varit slö och inte tagit mig tid att blogga på över två veckor. Vår uppkoppling funkar inte! Just nu skriver jag på Roberts bärbara jobbdator.

I helgen var vi till Åre och Holiday Club med barnen och Astrid som älskar att bada fick sitt lystmäte. Hon plaskade runt i timtals och åkte rutschkanorna med stor förtjusning. Jag var så rädd att jag var grinfärdig av att åka med henne i den största rutschkanan, men hon bara skrek "IGEN", så fort vi kom ner. Dessutom föll hon i en trappa och slog näsan, så jag trodde hon bröt den, men det hade lyckligtvis inte. Alldeles för orädd unge, det där! Tror att det är nåt fel på mig, för jag har lite svårt att bo på hotell och bara slappa. Känner mig lite skyldig tror jag för att jag lämnar mitt menageri i andras händer.

För två helger sen var Olina, Ellen och jag till Lögdö Bruk för DM i bruksridning och det gick sådär. Ellen blev trea och jag femma, men med tanke på hur mycket vi tränat (inget som vanligt!) så får vi väl vara nöjda. Vädret var BEDRÖVLIGT med spöregn, dock klarade Ellen och jag oss under våra ritter. Hemfärden var i alla fall nåt vi sent ska glömma! Jag har ju som ni vet haft vindrutetorkaren trasig. Antingen har den gått hela tiden eller så har jag varit tvungen att ta bort säkringen. I alla fall så gick säkringen sönder och jag var tvungen att låta Ellen hjälpa mig styra medan jag micklade med att försöka få "kontakt" och lyckades få torkaren att gå ibland. Säkringen hade jag lånat från fläkten, så den gick ju inte heller så Ellen fick dessutom torka imma från fönstret med en handduk. När vi skulle fara från parkeringen körde vi dessutom fast, eftersom min nästintill obefintliga påskjutbroms låste sig så fort jag försökte backa. När vi väl kommit helskinnade hem avslutadejag med att backa transporten rakt in i höspjutet, som Robert så lämpligt lagt av precis där jag brukar parkera, så jag körde sönder ena lyktglaset. Åh, vad roligt! 
Nu är i alla fall bilen lagad av min kusins snälla man som lagt ner en hel del tid på den. Han har bytt växellåda så nu kan jag köra på alla växlarna. Det ni! Och jag kan slå av och på vindrutetorkarna med spaken. Fast jag glömmer bort mig och är och fingrar på säkringarna ändå. Sen kan jag både stänga OCH låsa bakluckan. Lyxigt värre! Två år sen sist! Och jag har lyse både i kupén och bagaget. Jösses! Som kronan på verket har han monterat extrasätet jag köpte till bagaget, så nu kan vi åka sju personer. Jävligt synd bara att jag får körförbud på fredag, eftersom jag inte fick tag på nån besiktningstid förrän den 19. Skit också!

Kommentarer
Postat av: olina

haha! det är alltid så jäkla roligt att läsa din blogg! varför låter allting vi gör så himla onormalt?

2010-09-30 @ 12:48:57
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Olina: för att det är lite onormalt... ;)

2010-10-01 @ 09:14:29
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0