Älgjakt

Måndagen den 6 september

Älgjakt innebär för mig att Robert förlöper familj och hem under först en hel vecka och sedan flera helger. Han har tillsammans med en jaktkompis gjort i ordning en barack på hjul som de bor i. Den såg mer än anskrämlig ut, när vi köpte den, men blev rena lyxboendet till slut. "Pappas lekstuga" kallar Astrid den för. Stämmer väl ganska bra.

När Robert är borta blir jag tvungen att göra klart i stallet ganska tidigt, eftersom jag inte kan gå hemifrån på kvällen. Dessutom är jag så mörkrädd att jag knappt törs gå ut med hundarna sen det har blivit mörkt. Har väl sett några skräckfilmer för mycket, kanske.

Jag har förlängt ridbanan lite och det blev riktigt bra. Fastän jag inte gjorde den mer än knappa tio meter längre känns ridbanan jättestor. Har kört på lite grus på den nya delen, men till nästa år ska jag försöka få råd att beställa ett helt lastbilslass till hela banan.

Jag har lyckats överlista Stina och Marie, så nu kan de inte springa helt lösa i stallet längre. Det var lite besvärligt förut, när man inte kunde gå ut och in i övre stallet utan att brottas med dem. De hör ju när man kommer och lurpassar innanför dörren för att kunna smita ut. Men nu har jag alltså "getanpassat" ena boxen, så att de inte kan ta sig ut. Får se hur länge det varar.

Mitt sadelköpar beroende håller i sig. Vann en auktion på Tradera i dag, väntar på en sadel med bussgods (borde ha kommit idag) och har en svart Griffin hoppsadel på gång. Tror att jag har runt 18 sadlar (plus Elins 3) när jag fått hem dessa. Borde väl i och för sig räcka! Men man vet aldrig vad som kan dyka upp! Men den jag köpte senast och som jag tänkt att  Jack skulle ha var för smal till och med på honom, så den ska jag försöka sälja vidare. Känns bra att han börjar bli så kraftig att han måste ha normal/vid bom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0