Halsont

Måndagen den 22 februari

Herrejösses, vad jag känner mig tömd på såväl ork som lust! Astrid har blivit mycket bättre och hostan är så gott som borta, men jag drabbades av en halsinfektion av sällan skådat slag nu när jag varit hemma med henne och bara att svälja saliv har gjort mig svimfärdig. I onsdags var jag till doktorn, men allt jag fick var en flaska Xylocain att bedöva halsen med. Enligt beskrivningen skulle man gurgla sig med denna trögflytande vätska och det visade sig vara lättare sagt än gjort. Det var ju så tjockt att det omöjligt gick att få bak till svalget med påföljd att tungan och läpparna var det enda som blev bedövat och jag upplevde det som att jag fått en lättare hjärnblödning!  Sovit har jag gjort en halvtimme då och då eftersom jag vaknat så fort jag svalt saliv i sömnen och sen varit vaken i två timmar och druckit het mjölk med honung och sugit på halstabletter. Jag har ätit upp en hel burk med honung under veckan och idag fick jag nog och tvingade till mig ett nytt läkarbesök och äntligen fick jag penicillin. Hoppas bara att den ger effekt snabbt! Kunde knappt göra mig förstådd, när jag pratade med Försäkringskassan idag. Fast hesheten är en bagatell mot den djävulska smärtan i halsen! Jag brukar förespråka värktabletter mot halsont, men är man gravid och bara får ta en och annan Alvedon så är det inte så mycket att göra.

På tal om Försäkringkassan; vilken bedrövlig organisation! Jag har försökt få besked om min havandeskapspenning, men allt jag får höra är att det är viss handläggningstid och den har inte gått ut förrän på fredag. Jamen, va fan, är det liksom kutym att vänta exakt till att tiden går ut!? Nu får jag hoppas att det blir godkänt annars får jag ta av barndagarna.

Kallt blev det igen också. Fy fan, nu retar jag mig på snart allt! Kan ju ha att göra med att jag är så himla trött och slut och bara vill må bra igen och föda fram det här barnet. Barnmorskan tror att barnet kanske ligger riktigt och då slipper jag ju kejsarsnitt. Desto snabbare kan jag komma i sadeln igen!

I morgon ska Astrid till dagis igen och jag ska verkligen passa på att vila mig medan hon får rasa av sig med andra barn.

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Låter inget vidare hörredu! Jag tror att den här jävla vintern håller på att ta knäcken på alla. Det är skitkallt och snöar och blåser och allt blir så himla tungarbetat och inte blir det bättre av att vara förkyld titt som tätt. Du som ärgravid har ju dessutom sämre motståndskraft och mycket annat jobbigt med kroppen. Men bit ihop! Efter regn kommer solsken...

2010-02-23 @ 07:50:39
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: Karina

Jag minns att jag sa till dig när du var gravid med Astrid "Vad mysigt jag vill oxå vara gravid"

Jag tar tillbaka det nu!

Det är inte alls mysigt. Var sjutton hade jag fått det ifrån?!?!

2010-02-23 @ 09:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0