SJUUK!!!

Torsdagen den 25 februari

Det tycks inte finnas nåt slut på den här vidriga halsinfektionen jag fått! Jag mår så jävla botten, så det är obeskrivligt! Fick penicillin i måndags och trodde att det skulle bli bättre, men jag har inte märkt minsta lilla förbättring. I morgon ska jag ringa till doktorn igen och nu jävlar måste jag få riktigt hjälp. Astrid är ju på dagis tack och lov, men idag orkade jag knappt fara iväg med henne. Samtidigt är det ju skönt att bara kunna ligga hemma ensam och försöka vila. Är inne på min andra burk honung och det är nog det enda som egentligen lindrar dvs het mjölk med massor av honung i. Den där bedövningsvätskan jag fick ger mig hemska kväljningar, men jag tar den ändå. Jag är för desperat för att låta bli! Håller dessutom på att bryta ihop av brist på sömn, eftersom jag vaknar med ett ryck, så fort jag sväljer i sömnen. Hoppas, hoppas jag blir bättre fort!

Nu måste jag försöka bli av med den stora kaninen. Han har lärt sig att hoppa över boxkanten (det är en bra bit!) och in till Fia-Lottas box. Tjejerna hittade honom där en dag för kanske två veckor sedan och ringde mig och var brydda över att jag lät dem vara tillsammans. Nehej, sa jag, det ska de verkligen inte vara! De släppte tillbaks honom, men när jag kom några timmar senare var han där igen. Och nu idag födde Fia-Lotta en dödfödd unge igen! Usch, vad jag tycker sånt här är obehagligt! Nu föll det sig så att jag var i stallet för att släppa ut åsnorna, när jag såg att hon började föda, så jag vet att den var död redan vid födseln. Nu vill jag inte riskera att det händer igen och jag vill ju inte heller ha dem i burar hela tiden.

Nej, nu ska jag dricka lite honungsmjölk igen!

Kommentarer
Postat av: olina

jag har också lyckats åkt på förkylning, men jämfört med din är min en bagatell! Krya på dig :)

2010-02-25 @ 21:24:51
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0