Jaha, då var man sjuk igen!

Söndagen den 14 februari

Naturligtvis blev jag också sjuk, efter att ha legat intill en jättesjuk unge  i 5 dagar. Fick 39 i feber i går eftermiddag och låg fullt påklädd inklusive stickad polotröja under täcke plus filt och skakade. Sen när jag vaknade var jag så het att jag övervägde att gå ut och lägga mig i snön. Känner mig lite bättre idag och har inte så hög feber. Stackars Astrid är fortfarande riktigt dålig. Febern är nere under 39 nu, men hon hostar nåt hemskt och särskilt när hon ska sova. Hon har tack och lov petat i sig nån matbit, men inte är det mycket med tanke på hur länge hon varit sjuk. Elsa har blivit alldeles förryckt och ska ligga så nära Astrid hon kan och gnäller, när Astrid hostar och gråter. Hon känner nog att hon att sjuk och blir orolig.

Jag hann i alla fall med att pyssla lite med hästarna igår innan jag själv blev dålig.Jag körde Bestmaggan med släde medan Ellen red Saga, Olina Afrodite och Elin satt på släden med mig och hade Ia som handhäst. Det var otroligt vackert i solen!
Sen körde jag och Elin Stellan med släden och Olina och Ellen red Jack och Daisy. Åsnorna var kanonduktiga och klarade alla gångarter och verkade tycka att det var roligt att vara ute på tur.

Bestmaggan
Bestmaggan och jag!

Snögalopp
Olina på Afrodite och Ellen och Saga! Ser väl härligt ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0