Ravalliac

Fredagen den 9 oktober

Kommer ni kanske ihåg den stora åsnevalacken jag skrev om för ett tag sedan? Han flyttade hit till Tirsta i går kväll från Ljusdal och jag är redan störtförälskad i honom. Vilken härlig åsna! Han är också den största åsna som jag sett i verkliga livet; cirka 1.45. Hans huvud är minst lika stort som Stellans och jag som tyckt att Daisy har enorma öron har fått tänka om. Hans öron är lika långa som min underarm. Han har dock inte haft den bästa uppväxten så han är ganska mager fortfarande, trots att han bott hos Hanna några veckor och fått minutiös omvårdnad, men med tanke på att vi snarare har för feta djur än magra, så borde det lösa sig med tiden. Man blir ju lite hemmablind, när man bara ser sina egna åsnor hela dagarna, men nu när jag sett honom stå bredvid Daisy inser jag vad vacker hon är. Eller är det han som är ful? Nej, så får man väl egentligen inte säga! Men visst är det en väsentlig skillnad på deras drag.



Har inga egna bilder på honom än, men här är en som Hanna tagit nyligen.

I morgon ska vi till Timrå och tävla i precision och dressyrkörning. För första gången ska inte Hubbe följa med. Han är i alldeles för dålig kondition, så jag ska faktiskt ta Bestmaggan i stället. Jag körde ner till Ringtjärn med Stellan tidigare i kväll tillsammans med Carola och Olina som red Bestmaggan. Jag tränade på dressyr-programmet med honom först medan Olina värmde upp BM och det gjorde hon kanonbra. Oj, vad hon gick bra framför vagnen sen när vi bytte hästar! Hoppas, hoppas hon går lika bra i morgon! I högervarv gick hon snudd på bättre än Stellan i hörnpasseringarna. Men om jag startar dem i precisionen först så kommer i alla fall Stellan bli så laddad att han har svårt att varva ner sen. Det har jag varit med om förr! 
I morgon bitti ska vi upp tidigt och lasta alla grejer inklusive vagnen, vilket brukar vara lättare än gjort. Jag har fått låna Magnussons lastbil (Tack!), annars hade jag ju inte fått med mig allt. Men nu behöver jag ju bara en sele, eftersom de har samma storlek. Låter för bra för att vara sant. Måste pälsa på mig utav bara faan i morgon. Det brukar vara svinkallt på oktobertävlingarna i Timrå och man fryser så mycket mer då man kör än rider.
Kommer ni ihåg att mina första blogginlägg handlade om Timråtävlingarna i fjol? Ett helt år har gått!

Mona-Lisa är jättefin i örat nu och det syns faktiskt skillnad på henne nu när man kollar noga. Hon verkar lite piggare.

Nej, nu ska jag inventera i garderoberna efter mer kaslonger och underställ! Plus vantar, mössor och sockor!

Kommentarer
Postat av: Maria J

Lycka till på tävlingen imorgon. Oj oj en åsna till =) va roligt med en som är lite större.

Kram

2009-10-09 @ 23:08:00
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: olina

Gud så kallt det var idag! Men roligt var det iallafall.:)

2009-10-10 @ 19:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0