Lilla Esmeralda har flyttat

Fredagen den 30 oktober

Idag blev Esmeralda hämtad av sin nya ägare Ninni och påbörjade sin långa resa till Skara. De är väl framme strax före midnatt. När jag sålde Isa och hon blev hämtad, så tyckte jag inte att det kändes så ledsamt som jag hade trott att det kunde bli. Men nu när jag lastade Esmeralda idag (hon gick på direkt), så riktigt högg det i hjärtat. När de for upp för vägen ropade lilla Madicken på sin mamma och det gjorde ju inte saken bättre. Jag storgrinade så jag blev alldeles svullen i ögonen medan jag bar vatten till hagarna. Tack och lov så blev de andra åsnorna inte så oroliga som jag befarat. Det var mest medan hon lastades och transporten for iväg. Synd att det är så väldigt långt till hennes nya hem. Jag misstänker att jag aldrig kommer att se henne igen. Usch!






I natt har jag varit uppe från före två till sex med Astrid som har varit dålig och kräkts ner alla sängar och soffor som finns i huset. Hon var så förtvivlad varje gång hon kräktes stackarn och till slut somnade hon av ren utmattning (jag också!). I natt kom ju också Ninni och hennes sambo och parkerade utanför vårt hus. Jag var rädd att de skulle frysa ihjäl i bilen, men de påstod att det hade gått bra. Tur att de var trötta och inte vaknade förrän efter nio, så jag och Astrid fick sova ut. Jag hade ju knappt hunnit somna då Astrid vaknade, eftersom det är skräckfilmsvecka på TV400 och jag hade tittat lite på Instängd. Den är ganska bra faktiskt om man bortser från slutet.


Kommentarer
Postat av: olina

Gud så liten Madicken var! Fast hon är ju inte så stor nu heller:)

2009-10-31 @ 16:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0