Ett år sen bloggstarten

Fredagen den 16 oktober

Ja, nu har det gått ett helt år sen jag började blogga. Mina första inlägg var ju om tävlingen i Timrå i fjol. Återstår att se hur länge man har inspiration att hålla på.

Ravalliac går med damerna och Hubbe varje dag, men får gå nere vid stallet varje natt så han har skydd och kan äta så mycket han vill. Det var verkligen behövligt i natt! Herregud, vad regnet har vräkt ner!
Esmeralda kommer inom en snar framtid att flytta till Skara där det är tänkt att hon ska köras i par med ett annat litet åsnesto och kanske betäckas med familjens lilla hingst till våren. Jag har ju inte haft nån annons ute på henne utan endast talat med åsnefolk jag känner att jag kan tänka mig att sälja henne (och hennes dotter) till seriösa människor och nu tror jag mig ha hittat en sån. Här har hon ju kommit lite vid sidan av eftersom hon är så nöjd att "gömma" sig längst bak i flocken och ingen har hunnit rida eller köra henne sen åsneutställningen. Där kom hon ju faktiskt tvåa i terrängkörningen och trea i galoppen.

Isa är fortfarande kvar här, eftersom det har strulat till sig med passet, som vi typiskt nog inte kan hitta. Alla andras pass ligger där de ska i friggeboden, men just hennes har vi naturligtvis tappat bort. Emilie, som tjejen som ska köpa henne heter, har varit i kontakt med Fjordhästföreningen för att kolla vad det skulle kosta med ett duplikat och hon fick uppgifter om att det skulle kosta minst 3000. Jag höll på att svimma! När jag köpte åsnan Penny var det lite strul, då den jag köpte henne av tappat bort passet. Jag beställde ett nytt av Svenska Åsneföreningen och det kostade endast 130 kronor. Hur kan det vara sån skillnad? Alla uppgifter måste ju finnas registrerade, så att det bara är att skriva ut ett nytt. Har inte hunnit ringa dit själv, eftersom jag jobbat men när Astrid sover lunch idag ska jag göra det.

Häromdagen bet jag av en bit av en tand på en hård lakrits karamell och det kostade mig nästan precis 1000 kronor. Tänk om man en enda månad kunde komma undan dessa oförutsedda utgifter!


Kommentarer
Postat av: olina

Din blogg är verkligen super kul att läsa, så jag hoppas du håller på länge till:)



2009-10-16 @ 15:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0