Utan jobb?

Torsdagen den 19 november

Idag fick jag veta att jag tillhör den grupp om nio personer inom kostorganisationen som varslas. Enligt gammal god tradition fick jag veta det sist av alla berörda och som vanligt av en arbetskamrat. Nåja, jag kommer att fokusera på min mammaledighet i alla fall ett år framöver och får väl hoppas på att det ska finnas nåt sorts jobb åt mig när jag ska ut på arbetsmarknaden igen.

Hanna hämtade ju råttorna i går och de bjöds på festmåltid i form av välling, när de kom till Ljusdal. Sen kom Hanna med det underbara förslaget att Madicken skulle få bo hos henne fram till nästa sommar. Hanna får nämligen en boxplats över nu när hennes häst flyttar och det går ju inte för sig! Så då tänkte hon att hennes lilla åsnevalack skulle köras i par med Madicken. En kanonidé tycker jag! Madicken skulle älska att bli så ompysslad som jag vet att hon kommer att bli där. Nu går jag och hoppas på att hästen flyttar illa kvickt!

Kaninen Fia-Lotta hade änglavakt häromkvällen, när Robert och jag gick en sväng med hundarna till stallet för att ge kvällshö. Jag gick till friggeboden för att byta till stövlar för att kunna klafsa obehindrat i lervällingen i hagen medan Robert släppte i hundarna i stallet. När Robert öppnade stalldörren satt Fia-Lotta innanför tröskeln och Elsa var inte sen att kasta sig över henne. Kaninstackarn skrek i högan sky och Robert lyckades tack och lov få Elsa att släppa taget varpå Fia-Lotta smet in till Lakrits och in under dörren till boxen där kaninerna SKA vara.  Jag tordes knappt gå in till dem, eftersom jag har i färskt minne hur det gick när Elsa dödade lilla marsvinet Musse! Men det verkar hittills som att hon klarade sig undan oskadd. Hon har inte ont någonstans och rör sig obehindrat. Helt makalöst med tanke på att Robert påstår att Elsa bet fast i henne i säkert 10 sekunder. Och hur Fia-Lotta kunde ta sig under den lilla springan i dörren är också enastående, men nu har jag lagt för så hon borde inte kunna krypa under igen.


Pratade med Olina igår och det verkar som att de en rolig praovecka. De lär väl inte vilja åka hem redan. En vecka går ju så fort.

Ellen har försökt lära mig att lägga upp klipp direkt på min blogg istället för att länka. Så jag testar väl då! Håll till godo med lilla läckerbiten Jensen till tonerna av en skitläcker låt med Bryan Adams!


Kommentarer
Postat av: Karina

Usch vad trist med jobbet då. Men det hinner ju ordna sig. Bebisen kommer ju lämpligt iaf :-)

2009-11-20 @ 09:04:06
Postat av: Ellen

Bra jobbat med Youtubeklippet iaf! ;)

2009-11-21 @ 12:07:49
Postat av: olina

Super mycket lättare att kolla på filmklipp när man får dom direkt på bloggen :)

2009-11-24 @ 17:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0