Råttflytt

Tisdagen den 17 november

I morgon kommer Hanna från Ljusdal och hämtar råttorna. Tjejernas intresse har svalnat betänkligt och jag hinner inte annat än mata dem, så när Hanna nämnde att hon tänkte skaffa råttor, skyndade jag mig att erbjuda henne våra. Vi har haft en givande byteshandel detta året hon och jag; hennes sele mot min vagn, Ellen fick hennes gamla marsvin som var ensam, Jack bodde ju hos henne några veckor innan han hamnade hos mig och nu flyttar mina råttor till henne. Sen var det ju hon som från början var drivande till att åsneutställningen skulle hamna i Norrland. Ska bli spännande att höra om hon tycker att Jack blivit finare i hullet.

Ellen och Olina är den här veckan på prao i ett försäljningsstall i Danmark, där min gamla kompis Andrea jobbar. Jag tror att det är lite mer givande än att vara på Konsum eller nåt liknande. Ellen har med sig sin bärbara dator, men hittills har ingen av dem uppdaterat sin bloggsida sedan de satt på terminalen i Göteborg. Jag gissar att de får se en massa fina ponnier och hästar!

Är det någon som tittar på serien om Ullared? Åh, vad jag blir sugen!! Tyvärr har jag inte sett nån glimt av avdelningen för hästprylar. Där skulle jag bra gärna vilja fördriva några timmar! För att inte tala om allt julpynt som ska finnas! Fattar ni att det snart är jul! Nästa helg smäller det! Då tar Höglund fram alla sina jultomtar!! ÄNTLIGEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0