Dags för ultraljud

Torsdagen den 26 november

Det vackra vädret håller i sig! Hur mycket mer regn ska vi vänta oss egentligen?! Jag äger inte ett enda stallplagg som inte är nerkladdat i lera och stövlar och ridskor ska vi inte prata om. Julstämningen vill inte riktigt infinna sig och jag har inte fått upp en enda ljuslinga än!

Ingen har väl missat reportagen i tidningar och TV om hur svenska grisar har det i ladugårdar runt om i Sverige? Min övertygelse att undvika kött känns ännu mer riktig och jag behöver bara tänka på dessa stackars djur varje gång jag längtar efter bacon. Nedanstående klipp bevisar ytterligare hur vidriga och känslokall människan kan vara. Varning utfärdas, men jag tycker att man kan behöva se såna här hemska saker ibland så man inser hur många djur har det. Stackars, stackars djur! Jag har fantiserat många gånger om att om jag vore multimiljonär så skulle jag leda en hemlig organisation som fritog djur som dessa och straffade deras ägare på sätt som dem sent skulle glömma! Någon som läst Modesty Blaise? Typ som henne skulle man vara, då jävlar!



För att gå över till lite trevligare saker kan jag tala om att Olina har ridit på Jack och det gick jättebra. Han skötte sig exemplariskt och jag tycker bara mer och mer om honom. Jag har äntligen fått till papperna på mulorna och Jack för att göra pass och fått dem chippade vilket är obligatoriskt från 1 juli.


Familjen som var hit och provred Eira gillade henne skarpt, men vill pruta en hel del på priset och tar upp det faktum att hon har lite känsliga luftvägar. Jag tycker att det inte känns riktigt då jag tog upp det redan i annonsen och att de visste det redan när de bestämde sig för att komma hit och hälsa på henne. Flickorna var i alla fall trevliga och den äldre var duktig på att rida. Vi får väl se hur det blir.

I morgon ska ska vi till sjukhuset för ett nytt ultraljud och då kanske vi får höra om det blir en flicka eller pojke. Vad skulle ni gissa på? Jag red på lördag och söndag och tyvärr så känner jag jag av mina stackars fogar om jag sitter ned i trav och galopp, så nu blir det till att rida fältsits den tid som är kvar innan jag får hålla upp med ridningen helt. Hoppas att det dröjer ett tag till i alla fall!




Visst är det väl lite skillnad i utseendet på dessa två? Fina är de i alla fall på var sitt sätt!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag tror det blir en kille jag!

En liten Egon! :)

2009-11-26 @ 21:43:34
URL: http://ellenkarusellen.blogg.se/
Postat av: Karina

Jag vägrar titta på filmen :-(

Skriv o berätta nu sen hur det gick på ultraljudet.

:-)

2009-11-27 @ 07:43:25
Postat av: carola thony nattstjärnan's Kennel

usch filmen klarar jag inte av o titta på....!!!

men önskade jag me att jag hade pengar o ta reda på alla dessa stackars djur..

och JÄKLAR hehe vad härligt det såg ut när hon sitter där på jack..o vad fin han är.. ...

sköt om er...

2009-11-27 @ 10:25:14
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se
Postat av: Anonym

Jag tror också på en kille:)

Daisy är ju klart finast iallafall :)



Gillar bilden på mig och Jack, hans huvud tar ju upp halva bilden, :)

2009-11-27 @ 18:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0