Många mil bakom ratten och lite sömn

Söndagen den 30 maj

Sitter här och funderar lite över den anonyma kommentaren den 10 maj angående mitt inlägg om min fysiskt krävande hobby/privatliv vs "vilsamma" jobb. Nån mer än jag som läst den? Skrivaren tycker jag ska sluta jobba. Hm,förstår inte riktigt. Skulle jag säga upp mig för att vara hemma utan inkomst och arbeta hårt, istället för att vara på ett "lättsamt" jobb med betalning? Kan det vara det som menas, tro? Då går jag ju miste om min vilotid och min inkomst. Låter lite bakvänt tycker ju jag i alla fall! Tror att de flesta förstår skämtet! ;)

I fredagskväll var jag och Astrid hemma ensamma, eftersom Robert tagit med sig två av sina svågrar och dragit iväg på en liten minifiskesemester till Jämtland. Lagom till att jag lagt mig i soffan för att inmundiga lite chips och dip och kanske en och annan godisbit, ringde telefonen. Det visade sig vara Göran Magnusson som var strandsatt i Hudiksvall tillsammans med frugan, eftersom hans hästlastbil strejkat. De hade fått tillfälligt husrum och stallplats hos Jan-Olov Persson (ni vet han som har Järvsö Faks) och ville nu mer än gärna få hjälp att ta sig hem.Snäll som jag är (enligt vissa) så ringde jag till Elin och Olina, som skulle sova över i stugan vid stallet och bad dem komma upp och sova hos mig i fall Astrid skulle vakna. Sen tog jag Görans merca och min transport och begav mig mot Hudik. Klockan var halv elva när jag åkte från gården och prick tolv körde jag in på denna enorma anläggning. Gunbritt var så lycklig över att få komma hem att hon kramade om mig och efter att vi lastat begav vi oss hemöver. Fem över halv tre kröp jag till kojs och exakt två timmar senare vaknade Astrid och ropade på mig. Tack och lov, så låg hon still bredvid mig i sängen efter att hon fått en flaska yoghurt, så jag slumrade väl till en liten stund till. Tio i sex ringde klockan och jag klev upp för att skjutsa  Olina och Afrodite till Härnösand. Konstigt nog var jag riktigt pigg på vägen upp. Det är mer än jag kan säga om hemresan. Har jag varit ensam i bilen hade jag nog inte klarat av att ta mig hem!

Skriver om tävlingen i morgon, nu ska jag duscha och bänka mig framför TVn och avnjuta spökjägarbröderna Winchesters eskapader. God natt!

Kommentarer
Postat av: olina

jag såg faktiskt på supernatrual igår!:D fast inte slutet, :)

2009-06-01 @ 17:12:38
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Lizette Padellaro

Hej Emma!! Vilken resa du varit ute på! Tur Göran hade dig som kunde hämta de! Kul det verkar med körningen. Vi körde ju åxå mkt förr, när vi hade araberna. Ha de bra och lycka till med allt.

/ Kram Lizette

2009-06-01 @ 19:46:25
URL: http://www.cgswhataman.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0