Härlig långhelg!

Måndagen den 4 maj

Vilken härlig långhelg det har varit! Vädret har varit underbart och jag tycker för en gångs skull att jag har hunnit med en hel del. Vi tillbringade sista aprilkvällen på Lindberga. Perfekt att vara där med ungar med alla djur plus att det inte skjuts några raketer där.

Stellans nya sele kom redan i torsdags och jag har hunnit provköra både honom och Isa med den. VILKEN UNDERBAR SELE!! LOVE! Otroligt rejäl, men ändå mjuk och framför allt fantastiskt tjusig. Stellan kommer att bli kung med denna på!

Jag och Maria Jönsson arrangerade hopptävling på Lindberga i går och trots en något klen uppslutning blev det väldigt lyckat. "Stall Emma Höglund" tog hem både första och tredje platsen i form av Olina som vann med Afrodite och även tävlade Stellan åt mig. Hon hade bara hoppat honom en gång för länge sedan, men hon red honom otroligt bra, trots att hon var mycket tveksam och jag mer eller mindre tvingade henne. Olina ska även ha en stor guldstjärna för sitt fantastiska engagemang här på gården de senaste veckorna. Hon har tränat Afrodite ihärdigt och hjälpt till med en massa annat. Bra jobbat Olina!

Olina och Afrodite (Vad gillar ni planket som jag designat och byggt?)


Olina och Stellan

Robert och jag hann till och med åka till Sundsvall och se på film i lördags kväll, eftersom Lena erbjöd sig att ha både Ullas barn och Astrid hos sig. Vi såg nya X-men Wolverine med kungen av tränade överkroppar Hugh Jackman och det var verkligen action från början till slut. Mycket lite kärleksscener, särskilt om man betänker att han är en fd porrfilmsskådis.

Jag har klippt Lakritz nu och Robert tycker att hon ser ut som Abraham Lincoln, eftersom jag inte klippt färdigt henne på huvudet och hon har världens största polisonger. Nu ser hon ut att bara vara hälften så stor. Jag tror att hon tyckte det var skönt att bli av med all denna tjocka päls, särskilt nu som det varit så varmt.

När jag gick till stallet i morse fann jag två ponnier utanför den nedre hagen. Det visade sig vara Ellens grannars shettis och russ som gjort sig en liten nattlig utflykt. Tack och lov så hade inte de skadat staketet så att mina kommit ut. Stellan hade nog spöat skiten ur dessa små herrar, eftersom han är riktigt retlig mot andra valacker nu när hans damer brunstar. Jag kunde ganska enkelt fånga in dem och ställde dem i varsin box i stallet. Jag var ju tvungen att sticka hem för att Robert skulle hinna till jobbet, så mamma fick prata med dem när de kom för att hämta dem. När mamman fick syn på Lakritz, med sina nu smala hals och yviga polisonger, som sin vana trogen stod på bakbenen för att kunna se över boxdörren frågade hon om vi hade alpackor!

Jag har även klippt Madicken som inte ens börjat släppa sin jättetjocka vinterpäls. Synd bara att det skulle bli ett sådant regnväder, så hon får ha fleecefilt och regntäcke på sig. Ska även klippa Daisy för i fjol hon var svettig bara av att gå och strosa i hagen. Åsnor verkar vara oerhört sena med att fälla sin vinterpäls. Alla mina åsnevänner runt om i landet verkar ha samma problem.

Jag var så fruktansvärt trött igår kväll, när det var dags för Supernatural. Jag stod upp framför TVn i reklamen för att hålla mig vaken, men ändå minns jag knappt vad det handlade om. Måste börja spela in avsnitten, så jag kan avnjuta dem ordentligt.

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Oooh, Wolverine! MUMS!

Vilka härliga bilder! Vad roligt med små lämpliga tävlingar!

2009-05-05 @ 07:52:31
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: Maria J

Det var en liten trevlig tävling i Söndags, hoppas på bättre uppslutning nästa gång.



Kram

2009-05-05 @ 21:38:37
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Karina

Nähä?? Är Hugh Jackman fd porrfilmsskådis!?

Herregud..det måste jag nästan se!!! ;-)

2009-05-06 @ 17:13:21
Postat av: olina

Tack! :D Planket är väldigt fint, och det är kul när något är lite annorlunda:)

2009-05-08 @ 20:14:06
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: olina

Lakritz och Madicken blev förresten jätte fina båda två!:)

2009-05-08 @ 20:14:46
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0