Årets stressigaste månad

Tisdagen den 12 maj

Maj är i särklass den månad på året då jag har svårast att få tiden att räcka till. Alla träningar och tävlingar läggs av någon anledning i maj och sen blir det lugnare under sommaren. Här hemma på gården är det ju också så otroligt mycket att göra : ved som ska kapas och klyvas, beteshagar som ska iordningställas, trädgård som ska snyggas till, vi har satt igång igen med vår oändliga husrenovering mm. Tur att det är ljust så länge på kvällarna nu!

Jag och Elin har kört en hel del de senaste dagarna. Stellmagg och Hubbe förstås, men även Isa och  Eira som vi också tänkte ta med till körtävlingen på söndag. Isa är lätt som en plätt att köra till skillnad från Eira som är otroligt jobbig. Vi har stora problem att sela på henne eftersom hon anser att så fort skaklarna är fastspända så är det full gas som gäller. Vi mutar henne med kornkross medan vi selar och sen gäller det att hoppa på i farten. Elin tävlade Eira på VKS tävling på Lindberga i fjol (blev fyra!), men hon var så het att hon inte ens kunde stanna till för att hälsa på domaren. När vi tränar henne så är det skritt och halt som vi övar. Springa fort kan hon redan.
Jag och Elin körde Stellan idag och råkade ut för värsta regnovädret. Tack och lov så hade jag varit förutseende och tagit med en filt som vi kunde täcka över oss med. Min nya sele blev dock genomblöt så det blir till att putsa innan tävlingen.
Elin ska följa med på körlägret i Skule som min groom. Hon tyckte det var roligt på träningen i november, så hon ville hänga med nu också och eftersom det var gratis att ta med groom så var det ju inga problem.





Lägger in några gamla bruksridningsbilder bilder på Stellan och mig. Så här muskulös och fin vill jag att han ska vara! Vete väl fan varför han är så svår att hålla hull på nu!

Lakritz har husarrest för tillfället eftersom hon var på rymmen i lördags, när jag var i Bollnäs. Våra grannars tulpanrabbatt blir sig aldrig lik! Prisa Gudrun för alla mina snälla grannar! Hubbe och Madicken har också varit på äventyr utanför hagen. Mitt i Supernatural i söndagskväll knackade det på dörren och grannarnas dotter upplyste mig lite försynt om att de båda stod och betade i slänten utanför mitt hus. Jag sprang mellan fönstret och Tvn för att försäkra mig om att de inte drog iväg, samtidigt som jag försökte avnjuta mitt favoritprogram (Sam fick ligga!! Med en demon dessutom. Rafflande!). Rusade ut i pyjamas och tofflor och fick in dem i hagen igen utan att kunna klura ut var de gått ut. Kvart i fem på morgonen vaknade jag av ett illvrål (förmodligen Penny, som saknade sin lilla kompis) och rusade ut. Nu hade de placerat sig nedanför altanen där de avnjöt de stackars grässtrån som kommit upp på min i det närmaste obefintliga gräsmatta. Tillbaks med dem igen och efter jobbet hjälpte Elin och Olina mig att laga stängslet som visade sig vara trasigt.

Är sugen på att ta med Penny på körtävligen också. Har inte hunnit köra nåt (hon  var ju halt ett tag), men om vi ska ha med fem hästar ändå så finns det ju plats att ta med henne. Får se om jag hinner testa henne lite i morgon.

Helgens schema är fulltecknat : hopptävling på Ringtjärn på lördag och körtävling på Lindberga på söndag. Alla hästar ska vara med på något, vissa båda dagarna. Går det så bra som det har gått hittills i år så får vi mängder med rosetter. Håll tummarna!

Nej, nu är det dags för en varm dusch följt av lite chips och dip framför TVn!

Kommentarer
Postat av: olina

Han var mycket fin på bilderna! :D Synd att det inte blir någon tävling på Ringblomman, men jag tror att vi ska ta hem vinterna i brukskörning och bruksridning! :)

2009-05-15 @ 19:13:22
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Uppdatering tack! Hur gick det på tävlingarna i helgen?

2009-05-19 @ 07:50:51
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0