Afrodites tävling och bortslarvad plånbok

Måndagen den 1 juni

Jag och Elin följde ju Olina till Härnösand i lördags på en lokal hopptävling. Hubbe fick följa med som sällskap till Afrodite, eftersom jag vet om att hon inte gillar att åka transport. Tyvärr så var hon sjöblöt av svett när vi kom fram och var så orkeslös att hon t o m snubblade på framridningen. Jag tyckte att hon stod ganska still i transporten, men hon hade nog stressat upp sig rejält och värmen gjorde väl sitt till. Resultatet blev att hon vägrade ut sig i LD och vi strök oss i LC. Vi tyckte att det var synd att prova pressa henne och ge henne en riktigt dålig upplevelse, så vi lastade och for hem istället. Väl hemma var hon skummig av svett, stackarn, så tjejerna tvättade av och pysslade om henne ordentligt. Nästa tävling blir i Sundsvall och därefter i Matfors, så vi håller tummarna att det går bättre där i och med att det blir kortare sträcka att åka. Själv var jag så fruktansvärt trött på vägen hem efter nattens Hudikresa att jag tyckte det var riktigt obehagligt. Det var väl inte direkt så att jag var rädd att somna vid ratten, men jag kände mig alldeles "grötig" i skallen. När vi väl kom hem, så gick jag direkt och kastade mig i säng och sov i två timmar. Astrid var hos Lena, så jag kunde ju sova helt ostört. På kvällen ville Robert hyra film och ni kan säkert föreställa er hur det gick. Jag och hundarna snarkade i soffan, medan Robert tittade på den nya Wallanderfilmen.

På fredagen efter jobbet var jag och Astrid ner till Sundsvall en snabbis för att köpa gungställning och sandlåda. Tyvärr så lyckades jag lägga ifrån mig plånboken, när vi satt på fönsterbänkarna inne på Birsta City och tog en snabbfika. Naturligtvis var det ju någon som norpade den, men till min enorma glädje blev jag uppringd på min mobil alldeles innan jag skulle till att åka hem. Det var en kvinna vars tonårsdotter hittat plånboken och tagit med den hem. Pappan i familjen var så snäll att han åkte från Alnö för att överlämna den till mig. Jag var så överlycklig att jag gav honom 400 att ge till flickan som tack. Bara att göra ett nytt körkort kostar ju en hel del. Tyvärr så var plånboken rensad på pengar (hade drygt 400 i kontanter), men jag fick ju i alla fall tillbaka den. Nu är jag dessvärre utan VISA kort, eftersom jag ringde och spärrade det bara ca tio minuter innan kvinnan ringde. Förhoppningsvis har jag det nya inom ett par dagar.

Idag köpte jag en halvstor pool av en arbetskompis, som det är tänkt att Astrid och jag ska plaska i under varma dagar. Synd att jag inte hade köpt den innan helgen! Det hade varit underbart att svalka ner sig lite igår! Jag monterade Astrids gungställning i går eftermiddag och jag trodde jag skulle få solsting innan jag var klar. Såna där vansinningt varma dagar vill jag bara ha när höet är slaget och ligger för torkning!

Till helgen blir det till att sitta bakom ratten igen. Då ska jag till Nordvik med Hubbe och Stellan och köra precision och dressyr. Har inte riktigt bestämt om jag ska starta båda hästarna i både klasserna, eftersom Hubbe inte har så väldigt bra kondis. Blir det tokvarmt, så ska han absolut bara gå en gång. Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0